اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از موسی غلام زاده گزارش داد: ماموران یگان محیط زیست سرخس در هنگام گشت در منطقه حفاظت شده جنگل خواجه در بازرسی یک خودرو این اقلام را کشف کردند.
وی ادامه داد: با توجه به اظهارات متخلف مبنی بر شکار یک راس خوک وحشی برای جلوگیری از خسارت به مزرعه اش، ماموران لاشه حیوان را نیز از محل تاسیسات متهم کشف کردند. متخلف ضمن معرفی به مرجع قضایی در خصوص شکار غیرمجاز خوک به مجازات مقرر در بند ب ماده 12 قانون شکار و صید و حمل سلاح و مهمات غیرمجاز طبق بند الف ماده 6قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات محکوم خواهد شد و مبلغ هشت میلیون ریال به محیط زیست بابت شکار پرداخت خواهد کرد.
شکار و صید هرگونه جانور بدون دریافت مجوز از سازمان محیط زیست ممنوع بوده و کشاورزان و دامداران باید اقدامات بازدارنده را در راستای جلوگیری از خسارت حیات وحش به مزارع و باغها انجام دهند و ازهرگونه شکار غیرمجاز حیات وحش خودداری کنند.
منطقه حفاظت شده جنگل خواجه شهرستان سرخس در فاصله 200 کیلومتری شرق مشهد واقع است. قوچ و میش ، آهو، پلنگ، گراز، خوک، گرگ، روباه، شغال، خرگوش، تشی، انواع جوندگان از جمله حیات وحش این منطقه هستند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.