سجاد خدایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق ارزیابی انجام گرفته طرح سبزه میدان نیاز به اصلاحات و تاییدیه نهایی شورای عالی شهرسازی کشور دارد و این مهم بخاطر قرار گرفتن آن در مرکز شهر، مجاورت با بازار تاریخی و رعایت حریم های میراث فرهنگی اهمیت زیادی دارد.
وی یادآوری کرد: بر این اساس کمیسیون شورای شهر و شهرداری نیز بر اصلاحات این طرح مهم شهری تاکید دارند و مشارکت سرمایه گذار بر شتاب بخشی اجرای این برنامه منتهی خواهد شد.
خدایی افزود: مرحله نخست این طرح بصورت پیمانکاری لحاظ شده بود و با توجه به حجم منابع مالی برآورد شده 300 میلیارد تومانی انجام چنین کاری امکان پذیر نیست.
وی بیان کرد: بودجه شهرداری در سال جاری با احتساب طرح سبزه میدان 285 میلیارد تومان است که از میزان 210 میلیارد تومان مربوط به هزینه های جاری و عمرانی و 75 میلیارد تومان ویژه این پروژه لحاظ شده بود که منابع تامین مالی آن را از محل فروش املاک و یا استقراض بانکی پیش بینی کردند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: طی جلسات برگزار شده در شورای شهر و مسئولان عالی استان بحث انعطاف پذیری طرح مبتنی بر خواست مدیریت شهری متناسب با امکانات اجرایی و از همه مهمتر پاسخگویی به انتظارات مردمی باید اصلاح شود.
خدایی خاطرنشان کرد: این طرح تاکنون به تایید شورای عالی شهرسازی نرسیده و در صورت تایید نهایی شورای عالی شهر سازی و اخذ موافق کمیسیون ماده پنج مطابق اصلاحات مورد نظر ،اقدامات مربوط به پروژه پیگیری خواهد شد.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر زنجان خاطر نشان کرد: شورای شهر تلاش دارد این پروژه را با توجه به هزینه های میلیاردی آن با کار کارشناسی شده و طبق برنامه ریزی مناسب اجرا کند و بدین منظور نظر نهایی خود مبنی بر لزوم بازبینی و اصلاحات لازم در طرح را در جلسه رسمی غیرعلنی به شهرداری اعلام نموده است.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح سبزه میدان در سال 67 به تصویب شورای شهر رسید اما عملیات اجرای آن بطور رسمی شهریور سال 93 با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد و آخرین پیمانکار این طرح شرکت کهن دژ میلاد بود که قرارداد همکاری آن با شهرداری لغو شد.
این پروژه 9 هکتاری در دل شهر زنجان برای احداث به حداقل پنج هزار میلیاردریال اعتبار دارد، طرحی که در دل آن بافت تجاری، اداری، تفریحی و پارکینگی پیش بینی شده و با احداث آن، بافت شهر، جلوه جدیدی به خود می گیرد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.