در شانزدهمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت آیین نامه امور سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون عمران شورای رشت در ابتدای این جلسه اظهار کرد: بررسی آیین نامه امور سرمایه گذاری و مشارکت مردمی باید در اسرع وقت بررسی و به اتمام برسد.

رضا رسولی افزود: شائبه و نگرانی هایی که در خصوص سرمایه‌گذاری وجود دارد باید سریعا برطرف و سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت یک پکیج اقتصادی تعریف کند.

وی با اشاره به مبحث تشکیل هیات مدیره سازمان سرمایه گذاری در این آیین نامه تصریح کرد: رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری ، مدیر واحد حقوقی شهرداری و... از جمله اعضای پیشنهادی برای هیات مدیره سازمان سرمایه گذاری هستند.

رسولی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون در خصوص سرمایه گذاری موفق عمل نکرده ایم تصریح کرد: باید به این موضوع نگاه ویژه ای مبذول شود.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تسلیت به مناسبت در گذشت پیشکسوت فوتبال گیلان گفت: مرحوم جهانگیری از چهره های بسیار ارزشمند، با شخصیت و آبرومند بودند و این ضایعه را تسلیت می گویم.

اسماعیل حاجی پور افزود: یکی از اعضای شورای شهر باید در جلسات سازمان سرمایه گذاری حضور داشته باشد تا در صورت نیاز دفاع کند.

وی بیان کرد: چند سالی است که در رشت به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم اما متاسفانه آنقدر مشکلات وجود دارد که سرمایه گذار تمایلی ندارد.

عضو کمیسیون عمران شورای رشت افزود: برای جذب سرمایه گذار در رشت فقط مساعدت شورا و شهرداری رشت کافی نیست و همه سازمانها باید همراهی کنند.

حاجی پور با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از رفتارها و اتفاقات موجب فراری دادن سرمایه گذاران شده است تصریح کرد: دستگاههای دولتی ، سیاسی استان و بالاخص شخص استاندار گیلان باید در این زمینه مساعدت نمایند و اگر سرمایه گذار احساس آرامش نکند یقینا سرمایه خود را به رشت نخواهد آورد.

رئیس‌کمیسیون عمران شورای رشت در ادامه این جلسه با اشاره به ترکیب اعضای هیات مدیره سازمان سرمایه‌گذاری تصریح کرد: در این آیین نامه هیات مدیره سازمان سرمایه گذاری هفت نفره پیشنهاد داده شده است .

مریم گل احضار رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت نیز اظهار کرد: شهرهای دیگر کشور در مبحث سرمایه گذاری بسیار پیشرفت کرده‌اند و سرمایه گذاران تمایل چندانی به بروکراسی اداری ندارند و باید موانع از سر راه سرمایه گذاران برداشته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.