سردار علی آزادی روز شنبه در مراسم تکریم و تجلیل از 'عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز' استان زنجان، افزود: قاچاق فرآورده های نفتی با شیوه و شگردهای خاصی صورت می گیرد اما با این وجود با تعامل میان نیروی انتظامی و دستگاه های ذیربط از این پدیده که ضربه به اقتصاد کشور می باشد تا حد امکان جلوگیری شده است.
وی با بیان اینکه قاچاق سوخت هرچند کمتر شده اما با این حال هنوز هم وجود دارد اظهار کرد: مبارزه با قاچاق با روش های سنتی جوابگو نیست و باید استفاده از روش های علمی و شیوه های جدید و نوین و سیستم های فنی و الکترونیکی ازجمله دوربین های مداربسته، جی پی اس و جی آی سی، در دستور کار قرار گیرد.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا، فقط نیروی انتظامی دخیل نیست بلکه باید سازمانهای مختلف ذیربط نیز با تمام توان پای کار آیند تا بتوان با مقابله با این پدیده، به تولید و اشتغال و پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمک کرد و اقتصاد توانمند و مقاوم داشت.
آزادی با بیان اینکه در هر کاری اگر وحدت و انسجام نباشد به حتم شکست خواهد بود اظهار کرد: دستیابی به موفقیت در کارها ازجمله بحث مبارزه با قاچاق کالا، باید میان دستگاه های دخیل، 'همدلی، همکاری، هم افزایی، هم پوشانی، وحدت و انسجام' باشد.
وی یادآور شد: در هشت ماهه امسال تعداد قابل توجهی انواع کالای قاچاق به ارزش ریالی بالغ بر 28 میلیارد تومان در سطح این استان توسط پلیس کشف و ضبط شد که این ارزش ریالی کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال 9 درصد افزایش نشان می دهد.
آزادی با انواع کالاهای قاچاق اشاره کرد و افزود: قاچاق سلاح، مهمات، مشروبات الکلی و تجهیزات ماهواره ای، نیز در جهت اقدمات تخریبی، خرابکارانه و این چنینی است و در واقع هویت فرهنگی و ملی ایرانیان را زیر سوال می برد.
وی تصریح کرد: تضمین پرداخت مبلغ مشروبات الکلی و تجهیزات ماهواره در صورت گرفتار آمدن، حاکی از این است که این کار به صورت سازمان یافته و به منظور هجمه و شبیخون فرهنگی از سوی کشورهای متخاصم صورت می گیرد.
آزادی افزود: قاچاق دارو، منسوجات، لوازم خانگی به کشور در اصل تولید و اشتغال را نشانه گرفته است و نیروی انتظامی مصمم است در کنار سایر دستگاه های ذیربط، با تمام توان و قدرت با این پدیده مبارزه و مقابله کند.
رئیس کنترل و نظارت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان نیز گفت: با توجه به کنترل‌هایی که در استان زنجان صورت می‌گیرد قاچاق سوخت در آن کم شده و به حداقل رسیده است.
مهدی مظفر با تقدیر از تلاش های عوامل نیروی انتظامی زنجان در مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی از این استان، افزود: قدم نهادن در مسیر قاچاق کالا و ارز، نیازمند گام های استوار است و نیروی انتظامی خالصانه و توانمندانه در این راه تلاش می کند.
وی اظهارکرد: پدیده قاچاق، ضربه به اقتصاد است و موجب تضعیف تولید ملی شده و هدر رفت سرمایه های ملی می شود و
قاچاق حامل های انرژی یکی از مهمترین مشکلات کشور در حوزه اقتصاد پنهان است که عوامل مختلفی در آن دخیل هستند و لازم است اقدمات کنترلی توسط دستگاه های ذیربط و شرکت نفت برای مقابله با این پدیده شوم صورت گیرد.
مظفر افزود: تجهیز کلیه نفتکش ها فعال در سطح استان به سامانه مسیریاب حرکت نفتکش ها، ابطال سیستمی کلیه کالا برگهای نفت سفید و نیز حواله های برگشتی نفتگاز درقالب سامانه تجارت آسان و کنار گذاشتن کنترل های دستی، روش های کنترلی اعمال شده در جهت تخصیص بهینه سهمیه نفت کوره در منطقه، ارتقا شاخص های کنترل در روند دریافت، نگهداشت و مصرف نفتگاز در نیروگاه سلطانیه زنجان، طرح ایجاد فروشندگی های محور، طرح ساماندهی فعالیت وانت نفتکش ها، آمار کشفیات فرآورده های نفتی مکشوفه در منطقه، تصویب و ارجاع طرح رسید فرآورده های نفت کوره' ازجمله اقدامات شاخص این شرکت است که در منطقه زنجان در راستای مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبکه انجام شده است.
وی با بیان اینکه 80 درصد مکشوفه های قاچاق فرآورده های نفتی نتیجه زحمات و تلاش های شبانه روز نیروی انتظامی زنجان است تصریح کرد: پارسال 181 هزار و 210 انواع فرآورده های نفتی کشف و ضبط شد و به چرخه رسمی توزیع کشور برگردانده شد.
مظفر افزود:در هشت ماهه پارسال 155 هزار و 910 لیتر قاچاق نفت سفید و نفت گاز ، کشف و ضبط شد که این در هشت ماهه امسال به 246 هزار و 580 لیتر رسیده است که 115 هزار و 400 لیتر آن نفت سفید، 107 هزار و 980 لیتر آن نفت گاز و 23 هزار و 600 لیتر نیز نفت کوره بود.
وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد فرآورده های نفتی قاچاق مکشوفه مربوط به استان زنجان نبوده بلکه قاچاقچیان سعی داشتند از مسیر زنجان به استانهای مرزی و در نهایت به خارج از کشور قاچاق کنند، ادامه داد: بیش از 90 هزار و 670 لیتر در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش مکشوفه را داشتیم که 58 درصد رشد نشان می دهد.
مظفر تاکید کرد: استان زنجان به یک نقطه پرخطر برای قاچاق سوخت و عوامل دخیل در امر قاچاق تبدیل شده است و امید است این روند همچنان تداوم یابد.
در پایان این مراسم از هفت نفر از عوامل فرماندهی انتظامی استان زنجان ازجمله 'سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی و ' سرهنگ عمران طاهری' رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین چند تن از کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.