به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اسلام، افزود: امید است مسلمانان جهان در راستای اعتلای فرهنگی اسلامی با تبعیت از پیامبر اسلام در راستای وحدت و همدلی قدم بردارد.
وی اظهار کرد: 17ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اسلام و ولادت فرزند گرامی ایشان امام صادق(ع)، روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری شده که اگر بنای بعثت پیامبر را تکمیل مکارم اخلاقی بدانیم حکمت و انگیزه نامگذاری واضح خواهد بود اما در چنین سالروزی خوب است ضمن تبریک به همدیگر یادآور سفارشات پیامبر(ص) باشیم.
امام جمعه خرمدره یاد آور شد: از رفتارهای مورد تاکید پیامبر(ص) رعایت حقوق افراد جامعه بود که اجازه می فرمودند افراد نظراتشان را عنوان نمایند و رعایت جنبه های اخلاقی و رفتاری بود که اسلام را به راحتی در سراسر حجاز گسترش داد.
وی با اشاره به مشکلات و مسائلی که در سال های اخیر در میان مسلمانان ایجاد شده، خاطر نشان کرد: ریشه تمام این اختلاف ها سلفی گری و تشویق آنها توسط مستکبران جهان است و مسبب اصلی همه این تفرقه ها آمریکا و اسرائیل است.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: اختلاف و تفرقه مهمترین دلیل ضعف مسلمانان است و با توجه به پیروزی های داخل کشور در همه زمینه ها، وحدت و همدلی مردم را می توان از مهمترین دلایل آن عنوان کرد.
وی تاکید کرد: همبستگی مسلمانان به دشمنان اجازه نفوذ و اعمال قدرت نخواهد داد و در زمان حاضر که در بسیاری از نقاط جهان مانند یمن، بحرین، نیجریه، میانمار، دچار رنج‏ های طاقت ‏فرسایی هستند نتیجه متحد نبودن مسمانان جهان است.
امام جمعه خرمدره با اشاره به 16 آذر و روز دانشجو، بیان کرد: دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم باید آرمانگرا باشد و در راستای اعتلای کشور تلاش کنند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.