امیرعلی نیک بخش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون 2 مرتبه مناقصه برای مشارکت دادن سرمایه گذار بخش خصوصی برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی انجام شده است ولی طی مناقصه ها این نتیجه به دست آمد که جذب سرمایه گذار نیاز به جذابیت ها و بسته های تشویقی دارد بنابراین یک طرح مطالعاتی برای نحوه مشارکت بخش خصوصی در این پروژه در دست انجام است.
وی ادامه داد: کتابخانه مرکزی زنجان از زمان آغاز احداث تا کنون 24 درصد پیشرفت کار داشته و تکمیل و راه اندازی آن نیازمند بیش از 250 میلیارد ریال اعتبار است.
نیکبخش خاطرنشان کرد: تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه از حوزه و توان استان خارج است؛ بنابراین پس از بررسی های انجام شده مشخص شد بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی، تنها راه تکمیل کتابخانه مرکزی زنجان است.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی احداث کتابخانه مرکزی زنجان از سال 89 آغاز شده و تا کنون بالغ بر 35 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
این پروژه نیز در زمینی به مساحت 18 هزار و 636 مترمربع در 6 طبقه ساخته می شود و فضاهایی مانند قرائت خانه، نمایشگاه ، کارگاه مرمت نسخ خطی و چاپی، سالن اجتماعات و کارگاه های آموزشی، مخزن کتاب، آماده سازی کتاب، قرائت خانه های کودکان و نوجوانان و قرائت خانه ویژه نابینایان، نمایشگاه نابینایان، سمعی و بصری، قرائت خانه عمومی، بخش دیجیتال و اسناد و نشریات را در بر می گیرد.
6085/7312
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.