مهناز شریفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه فعالیت این انجمن در شهرستان خرمدره از سال 90 آغاز شده است، افزود: همزمان با افتتاح مرکز دیالیز بیمارستان بوعلی خرمدره فعالیت این انجمن با اهدا 2 تخت نیمه خودکار دیالیز آغاز شده است.
وی با اشاره به خدماتی که این انجمن به بیماران کلیوی ارائه می دهد، اظهار کرد: علاوه بر تامین هزینه دارو و درمان بیماران دیالیزی نیازمند، برنامه های آموزشی و فرهنگی پیشگیری از بیماری های کلیه، کمک های معیشتی و توزیع سبد کالا و علاوه بر این کمک هایی از لحاظ روحی و روانی با استفاده از مددکار اجتماعی به بیماران ارائه می شود.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه این انجمن خانه امید بیماران است، تصریح کرد: این بیماران هرجا دچار مشکل و یا با در بسته ای مواجه می شوند با این انجمن تماس می گیرند و خیرین بصورت شبانه روز در خدمت این آنان هستند.
وی در راستای آگاه سازی جامعه و پیشگیری از بیماری کلیوی، افزود: پیشگیری بهتر و آسان تر از درمان است و هدف اصلی این انجمن علاوه بر حمایت از بیماران نیازمند اصلاح سبک زندگی افراد جامعه است و برای فرهنگ سازی این موضوع انجمن علاوه بر توزیع برشورها در تمامی جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و مذهبی با ایجاد کارگاه های آموزشی سعی در تحقق شعار پیشگیری را دارد.
شریفی با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، یادآور شد: در زمینه وقف این انجمن آمادگی همکاری با واقفان را دارد که در همین زمینه 3 نفر از خیران سالخورده شهر که آرزوی وقف 3 واحد مسکونی و 3 باب واحد تجاری خود را داشتند با تلاش های انجمن اقدامات لازم برای تحقق این امر صورت گرفت و انجمن نیز مراقبت و نگهداری از آنها را تا زمان فوت به عهده گرفت.
این فعال اجتماعی در خصوص نحوه جمع آوری کمک های مردمی خاطرنشان کرد: مردم نوع‌ دوست ونیکوکار استان و تمامی هموطنان می توانند کمک های نقدی خود را از طریق شماره حساب های 0108287068001 نزد بانک ملی و شماره حساب 0103971999000 نزد بانک صادرات و شماره حساب 1718041798 نزد بانک تجارت به حساب این انجمن واریز یا با مراجعه به دفتر انجمن به آدرس خرمدره، مجتمع بهاران، طبقه 3واحد 5 نذورات خود را تقدیم بیماران کلیوی نیازمند کنند.
7324/6085
خبرنگار:اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.