محمدرضا انصاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد کارآموز 822 هزار نفر ساعت آموزش مختص بانوان بوده و این قشر علاقه بیشتری به گذارندن این دوره ها داشته اند.
انصاری تاکید کرد: آمارها نشان می دهد عملکرد موسسات آزاد در نیمه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6درصد افزایش داشته و اکنون نیز 64 درصد از تعهدات آموزشی در بخش غیر دولتی تحقق یافته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: این موسسات در 113 حرفه آموزشی در 27 رشته مشغول آموزش کارآموزان هستند و در صورت نیاز این رشته افزایش پیدا خواهد کرد.
وی به لزوم ایجاد رشته های جدید برای تناسب با بازار کار زنجان اشاره کرد و گفت: یکی از هدف هایی که همواره دنبال می کنیم شناسایی ظرفیت های بازار کار استان و حرکت همسو برای تسهیل اشتغال جوانان است.
انصاری با اشاره به بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای، گفت: این بازدید از 20 آبان شروع شده و تا 25 آبان‌ ادامه خواهد داشت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه این بازدیدها فرصتی برای توسعه آموزش‌های مهارت‌آموزی است، اظهار کرد: عموم مردم با حضور در مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند از نزدیک با دوره‌های ارائه شده آشنا شوند.
وی گفت: برگزاری دوره‌های مهارتی در مراکز جوار دانشگاه، یکی از رویکردهای اصلی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است و با جدیت دنبال اجرایی کردن آن در سطح استان هستیم.
به گزارش ایرنا، آموزش رایگان برای گروه سنی 15 تا 22 سال در طرح مهارت آموزی محیط واقعی کار از شهریور سالجاری در مراکز این اداره کل شروع شده است و تعهد این اداره تا پایان امسال آموزش و برگزاری دوره برای 760 نفر است.
دوره‌های مهارتی استان در 14مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت و بیش از 130 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به متقاضیان خدمات ارائه می دهد.
3216/6085
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.