رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان از برگزاری سومین میعادگاه عاشورایی دانشجویان‌سراسر کشور به میزبانی استان زنجان در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در حسینیه اعظم زنجان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مهدی عباسی، رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان امروز (16 آبان) در جمع خبرنگاران، گفت: سومین میعادگاه عاشورایی دانشجویان سراسر کشور به میزبانی استان زنجان اجرا می شود.

عباسی با یادآوری اینکه باید از روش‌ها و ابزارهای جدید برای انتقال پیام عاشورا بهره‌مند شویم، تصریح کرد: نسل امروز نسبت به دوره‌های قبل با تکنولوژی‌های به روز آشنا هستند از این رو می‌توان پیام عاشورا را از طریق این امکانات به نسل امروزی منتقل کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان ادامه داد: برخی از انحرافات در زمینه فلسفه عاشورا ایجاد شده است که از طریق ابزارهای امروزی می‌توان به این انحرافات پایان داد.

به گفته وی، علاوه بر استفاده از ابزارهای نوین بایستی هنر را به این چالش ها اضافه کنیم تا تاثیرگذاری آن دوچندان شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه به کمک جامعه دانشگاهی تکنولوژی امروز را با هنر تلفیق کرد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی تهدیداتی را به همراه دارد ولی با استفاده از همین فضا می توان پیام عاشورا را به نسل امروز منتقل و این فضا را به فرصت تبدیل کرد.

عباسی در ادامه به سومین میعادگاه عاشورایی دانشجویان سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این سوگواره با هدف اشاعه سبک زندگی امام حسین و انتقال پیام بصیرتی عاشورا، بدعت شناسی و آگاهی از زمینه های تحریف در فرهنگ عاشورا برگزار می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان انتقال پیام بصیرتی و سبک زندگی امام حسین(علیه السلام) و پرورش نیروهای توانمند در این زمینه را از اهداف ویژه این سوگواره عنوان کرد و گفت: نخستین دوره میعادگاه عاشورایی در سال 93 در 6 بخش اجرا شد و 4 هزار و 200 اثر به دبیرخانه آن ارسال شد.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار مراسم به صورت دو سالانه اجرا می شد، خاطرنشان کرد: دومین دوره میعادگاه عاشورایی هم در سال 95 به اجرا درآمد و همزمان کتاب های تربت و قاب سرخ رونمایی شدند.

به گفته عباسی سومین دوره میعادگاه عاشورایی دانشجویی سراسر کشور به میزبانی استان زنجان در بخش های شعر، عکس(حرفه ای و آماتور)، قطعات صوتی، کلیپ های تصویری و بخش ویژه شعر با عنوان مدافعان حرم اهل بیت و بخش عکس پیاده روی اربعین اجرا می شود.

وی از تشکیل کمیته های اجرایی، علمی و محتوایی، برنامه ریزی و هماهنگی، اطلاع رسانی و تبلیغات و هیات داوران خبرداد و گفت: مراسم اختتامیه و تجلیل از برترین‌ها همزمان با سالروز وفات‌حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.