وحید فرخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به روستاهایی که از هیچ خدمات بانکی از جمله پست بانک ها برخوردار نیستند، با سرمایه گذاری و هزینه کرد وزارت ارتباطات، دستگاه خود پرداز منتقل می شود.
وی یادآورشد: این خدمات امکاناتی است که وزارت ارتباطات برای گسترش خدمات دولت الکترونیک برای همه مردم پیش بینی کرده است.
فرخی اظهار کرد: از سوی دیگر بناست اینترنت پر سرعت در سطح 414 روستای این استان گسترش یابد.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان گفت: این 2 برنامه از جمله هدف های اقتصاد مقاومتی این اداره کل در سال جاری محسوب می شوند.
وی خاطر نشان کرد: با گسترش اینترنت پر سرعت در سطح 414 روستای این استان، نزدیک 800 روستای زنجان از اینترنت پر سرعت نسل چهار برخوردار می شوند.
فرخی میزان پوشش شبکه فیبر نوری در کل استان زنجان نزدیک 90 درصد اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون بیش از یک میلیون و 800 هزار سیم کارت در استان زنجان وجود دارد و اغلب آنها سیم کارت های نسل سوم و چهارم محسوب می شوند و مخاطبان زنجانی از برنامه ای که وزارت ارتباطات در زنجان دارد جلوتر هستند.
بر اساس مصوبه سفر نخست رئیس جمهوری دولت یازدهم به این استان، بناست زنجان به یکی از قطب های برق، الکترونیک و آی تی کشور تبدیل شود و در این زمینه علاوه بر پیش بینی شهرک تخصصی آی تی، اقدامات لازم برای استقرار یکی از اپراتورهای تلفن همراه با نام آپتل هم انجام شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.