علی اسدی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : از این تعداد 9 واحد صنعتی در سه ماهه نخست و 13 واحد در سه ماهه دوم در لیست صنایع آلاینده استان زنجان قرار گرفت.
وی اظهار کرد: این واحدهای صنعتی که مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شده اند باید یک درصد از فروش خود را در حریم شهرها به شهرداری‌ها و در خارج از حریم شهرها به سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به منظور هزینه در مسایل زیست محیطی استان پرداخت کنند.
اسدی یادآور شد: پارسال (سال 95) در مجموع 57 واحد صنعتی مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شدند که از این تعداد 17 واحد صنعتی در سه ماهه نخست، 18 واحد در سه ماهه دوم، 19 واحد در سه ماهه سوم و 13واحد صنعتی نیز در سه ماهه چهارم در لیست صنایع آلاینده استان زنجان قرار گرفته بود.
وی افزود: به استناد تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده، آن دسته از واحدهای صنعتی که قوانین و مقررات زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند توسط محیط زیست مورد شناسایی قرار گرفته و به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست مشمول پرداخت عوارض آلایندگی می‌شوند.
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: واحدهای صنعتی که طی سال نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام کنند از فهرست واحدهای آلاینده خارج شده و در دوره مالیاتی بعدی، مشمول پرداخت عوارض آلایندگی نمی شوند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.