سید علی شفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفت ماهه امسال عمده ترین علت مرگ و میر ثبت شده این استان به ترتیب بیماریهای قلبی عروقی با 40.8 درصد، سزطان ها و تومورها 10.8 درصد و حوادث غیر عمدی 6.7 درصد بوده است.
وی یادآوری کرد: یکی از ابزارهای برنامه ریزی در توسعه داشتن آمارهای صحیح و به موقع بوده و در این میان ثبت و انتشار به موقع آمار مولفه های حیاتی نقش عمده ای در تحقق این اصول دارد.
شفیعی افزود: طی هفت ماهه امسال تعداد وفات جاری ثبت شده طی هفت ماهه امسال 2 هزار و 773 مورد بودهکه این تعداد در مدت مشابه سال گذشته برابر با 2 هزار و 702 مورد بوده است.
وی بیان کرد: شمار فوت ثبت شده تا یکسال پس از وقوع طی مدت یاد شده برابر با 2 هزار و 859 واقعه که مدت مشابه سال قبل برابر با 2 هزار و 766 واقعه و درصد ثبت مهلت تا یکسال نیز برابر با 97.62 است.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: شمار فوت ثبت شده در مهلت قانونی طی مدت یاد شده نیزبرابر با 2 هزار و 791 واقعه بوده که مدت مشابه سال قبل برابر با 2 هزار و 711 مورد بوده است.
وی اظهار کرد: تعداد فوت جاری ثبت شده روزانه نیز در هفت ماهه امسال به طور متوسط برابر با 13 مورد وفات بوده و به طور تقریبی در هر 2 ساعت یک وتاقعه وفات ثبت شده است.
به گفته شفیعی، شمار وفاتهای ثبت شده در مناطق شهری (پسرو دختر ) 974 و 708 مورد، و روستایی نیز (پسر و دختر) 632 و 459مورد بوده است.
به گزارش ایرنا ، تعداد وفات ثبت شده در سال گذشته برابر با چهار هزار و 800 واقعه و این میزان در مدت مشابه سال ماقبل آن، چهار هزار و 843 واقعه بود.
7320/
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.