اسماعیل مفرد بوشهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله با آغاز فصل سرما احتمال وقوع برخی حوادث از جمله گاز گرفتگی ها باعث وقوع خسارت های مالی و جانی جبران ناپذیری می شود.
وی ادامه داد: با وجود توصیه ها و تاکید شرکت گاز و پخش اطلاعیه و برنامه های مختلف در خصوص رعایت نکات ایمنی لازم از سوی مردم، باز هم شاهد وقوع حوادث ناگواری در این زمینه هستیم تا جایی که سال گذشته 18 شهروند قزوینی به دلیل رعایت نکردن این موضوع جان خود را از دست دادند.
وی با اشاره به وجود 383 هزار و 800 مشترک گاز در استان قزوین، یادآور شد: در صورتی که مشترکان اجرای توصیه های کارشناسان گاز در نصب وسایل گازسوز و نحوه صحیح استفاده از آن زا جدی بگیرند، امکان وقوع هر حادثه ای به صفر می رسد.
بوشهری، مسمومیت با گاز مونواکسید کربن را در اصطلاح قتل نامرئی دانست و گفت: این گاز بدون رنگ و بو است و منبع آن نیز ناشی از سوختن ناقص نفت و گاز بوده و شهروندان در صورت احساس علائم سردرد، تهوع و سرگیجه باید بلافاصله ضمن ترک محل و رفتن به فضای باز، در صورت تداوم علائم یاد شده به پزشک مراجعه کنند.
به گفته وی، استفاده نکردن از آبگرمن های دیواری در منازل زیر 50 متر مربع زیربنا، استفاده از شلنگ های فشار قوی برای وسایل گازسوز، استفاده از کلاهک های (H) در پشت بام ها با رعایت حداقل یک متر ارتفاع لوله، استفاده از کف صابون برای اطمینان از نشت گاز به جای کبریت، استفاده از وسایل گازسوز استاندارد و استفاده نکردن از لوله های بخاری فنری از جمله مواردی است که شهروندان باید نسبت به آن دقت لازم را داشته باشند.
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اضافه کرد: این شرکت همه ساله از طریق روابط عمومی خود و با استفاده از رسانه ها و نیز تهیه بروشور، سی دی و سایر اقلام تبلیغاتی به همراه نمایش های عروسکی در مدارس نسبت به اطلاع رسانی شهروندان خود اقدام می کند.
استان قزوین دارای پنج شهرستان، 25 شهر و 842 روستا است.
از 383 هزار و 800 مشترک گاز استان، 355 هزار مشترک خانگی، 26 هزار مشترک تجاری و 2 هزار و 800 مشترک صنعتی و عمده هستند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.