حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی استان طی امروز/پنجشنبه/ به صورت قسمتی ابری است که از بعدازظهر با ورود سامانه بارشی به منطقه انتظار می رود علاوه برافزایش ابر بتدریج بارش پراکنده آغاز شود.
وی اظهار کرد: طی فردا نیز فعالیت این سامانه در استان ادامه یافته و در برخی نقاط با وزش باد شدید (40 تا 60 کیلومتر بر ساعت، جنوب غربی به شمال شرقی) همراه خواهد شد.
سلطانی افزود: عمده فعالیت این سامانه طی روز /شنبه /به شکل بارش باران به وقوع خواهد پیوست و علاوه بر آن دمای هوا نیز از بعدازظهر همین روز با کاهش نسبی همراه شده و انتظار می رود صبح /یکشنبه/ نیز هوای سردی در استان حاکم باشد.
وی بیان کرد: بر این اساس بارش های روز شنبه در اغلب مناطق استان نیز قابل ملاحضه بوده و موجب آبگرفتگی معابر و لغزندگی سطح جاده ها خواهد شد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته خیر آباد با پنج درجه و آببر طارم با 26 درجه بالای صفر خنک ترین و گرم ترین ایستگاه و شهر این استان بود و دمای کنونی شهر زنجان نیز 13 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه افزایش نشان می دهد.
به گفته وی دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی 24 ساعت گذشته هشت و 19 درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.