محمدرضا انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد کارآموز معرفی شده به آزمون پایانی، 9هزار نفر موفق به کسب گواهی شدند.
وی اظهار کرد: 27 درصد از شرکت کنندگان در آزمون از بخش خصوصی و 73 درصد از بخش دولتی بودند که کارآموزان زنجانی طی سال گذشته در مراکز فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد استان پنج میلیون و 500 هزار نفر ساعت مهارت فنی آموختند.
از این میزان آموزش بیش از سه میلیون و 6 هزار نفر ساعت مربوط به مراکز فنی و حرفه ای سطح استان و بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر ساعت مربوط به آموزش آموزشگاه های آزاد استان می شود.
وی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ضروری است، گفت: همکاری بین دستگاهی برای گسترش این فرهنگ یکی از راه های مهم است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان افزود: اصناف در فرهنگسازی مهارت آموزی نقش مهم و سازنده ای دارند و باید این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.
انصاری تاکید کرد: جایگاه آموزش های مهارتی در توانمندسازی نسل جوان کشور و ارتقای مهارت های شغلی ویژه و مهم است.
این آموزش ها در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر دسته بندی شده و به کارآموزان ارائه می شود.
در بخش دولتی نزدیک به 24 هزار نفر اعم از زن و مرد در استان زنجان طی سال گذشته مهارت آموزی داشته اند.
وی با بیان اینکه مهارت آموزی زمینه ساز اشتغال مولد و پویا است، گفت: هم افزایی دستگاه های دولتی و غیر دولتی مرتبط با اشتغال جامعه باعث ارتقای سطح کیفی و کمی همکاری ها به نفع مردم است.
انصاری خاطرنشان کرد: اصناف باید برای هدفمند کردن مهارت آموزی نیازهای شغلی و فرصت هایی که در آینده ایجاد خواهد شد اعلام کنند، تا برنامه ریزی لازم در این حوزه انجام گیرد.
بیش از 45 هزار کارآموز در سال گذشته برای تعیین و انتخاب رشته مهارتی خود از مشاوره ها و هدایت آموزشی این اداره کل بهره مند شده اند.
هم اکنون 135 آموزشگاه آزاد در سطح استان زنجان در هر 2 حوزه برادران و خواهران در 44 رشته فعالیت می کند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.