علیرضا جزء قاسمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دولت در صدد است در بخش ایجاد تاسیسات فاضلاب از سرمایه گذاری بخش خصوصی و صنعت استفاده کند.
وی تصفیه خانه شهرهای زنجان، ابهر و ماهنشان را فعال اعلام کرد و یادآورشد: اجرای تصفیه خانه های زنجان و ابهر به ترتیب به ارزش یکهزار و 100 میلیارد ریال و 400 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در دست ساخت و یا ارتقا قرار دارد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: قراردادهای منعقد شده با بخش خصوصی دارای ویژگی برد برد بوده و دولت با واگذاری این امور به بخش خصوصی از محدودیت های اعتبارات رهایی یافته و بخش خصوصی نیز از منبع آب مطمئن و پایدار استفاده می کند.
جزء قاسمی بخش صنعت را یکی از مصرف کنندگان عمده آب در کشور بیان کرد و ادامه داد: می توان با استفاده از ظرفیت پساب تولیدی در تصفیه خانه های استان زنجان علاوه بر تامین آب مطمئن و پایدار برای صنایع از اتلاف آب سالم در صنایع نیز جلوگیری و پساب را جایگزین آن کرد.
وی افزود: هم اکنون تصفیه خانه شهر زنجان سالانه 10 میلیون مترمکعب پساب تولید می کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: این پساب می تواند به راحتی در بخش صنعت و برای صنایعی که حساسیت بالایی در مصرف آب ندارند، مورد استفاده قرار گیرد.
جزء قاسمی تاکید کرد: استفاده از پساب فاضلاب در صنایع علاوه بر جلوگیری از اتلاف آب سالم و پاک در این صنایع از آلودگی زیست محیطی نیز به طور قابل توجهی جلوگیری کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: وزارت نیرو به عنوان وزارتخانه پیشرو در تحقق اصل 44 قانون اساسی در مشارکت دادن بخش خصوصی وارد عمل شده است.
جزء قاسمی اظهارکرد: در حال حاضر با تولید پساب فاضلاب به میزان 377 لیتر در ثانیه در استان زنجان آمادگی تامین 28 درصد از آب مورد نیاز صنایع وجود دارد که در افق طرح این رقم به 50 درصد نیز افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، صنایع استان زنجان یکهزار و 367 لیتر بر ثانیه آب مصرف می کنند که با جایگزینی پساب صنعتی با آب شرب می توان گام های بزرگی در تامین آب مورد نیاز شهروندان این استان برداشت.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.