محمدرضا داداشیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طبق طرح رونق تولید، دولت در استان زنجان برای واحدهای یک تا 50 نفر اشتغالزایی یک میلیارد تومان و برای واحدهای 51 نفر تا 100 نفر 3 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش ارائه می دهد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 10 واحد تولیدی امسال در شهرستان ابهر موفق به دریافت این تسهیلات شده اند، ابرازکرد: علاوه براین دولت برای واحدهای صنعتی که نیاز به بازسازی و نوسازی در خط تولید داشته باشند تسهیلات ویژه با نظر کارشناسان در نظر گرفته است.
رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت ابهر، بیان کرد: در بحث صنایع تلاش دولت حمایت از بنگاه های کوچک و متوسطی است که زیر 100 نفر اشتغال زایی دارند و شرکت شهرک های صنعتی متولی استقرار صنایع کوچک هستند که در شهرستان ابهر 230واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری بدون تکرار وجود دارد.
وی با اشاره اینکه در شهرستان ابهر 50 معدن دارای پروانه بهره برداری وجود دارد، افزود: سیاست دولت در حوزه معدن جلوگیری از خام فروشی سنگ های معدنی است و این معادن باید تلاش کنند با تاسیس شرکت های فرآوری ارزش افزوده ایجاد کنند که دولت برای خرید ماشین آلات فرآوری معادن تسهیلات پرداخت می کند.
داداشیان با اشاره به 12 طرح ایجاد واحد تولیدی در ابهر، تصریح کرد: این طرح ها با بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجرا است و 4 واحد تولیدی از این طرح ها به بهره برداری رسیده است و 8 طرح بزرگ دیگر در آستانه افتتاح است.
وی با اشاره به شرکت فولاد ناب آرش، تاکید کرد: اجرای این طرح تولیدی از سال 92 با سرمایه گذاری بیش از 800 میلیارد تومان آغاز شده و در حال حاضر به پیشرفت 80 درصد رسیده است و فاز اول این طرح با اشتغال زایی برای 540 نفر فروردین سال 97 به بهربرداری می رسد.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.