به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن مظفری روز یکشنبه در ستاد حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی زنجان، افزود: باید کشت و صادرات محصولات پر آبی مانند هندوانه، که منجر به از بین رفتن منابع آبی می شود، متوقف شود.
دادستان زنجان تاکید کرد: اگر دولت به فکر جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و مرتفع ساختن بحران آبی است، پول کشاورز را پرداخت کند و مانع از کشت این محصولات در مناطق بحرانی شود.
حجت الاسلام مظفری اظهار کرد: این کار باعث می شود تا سفره های زیرزمینی آب کمتری از دست داده و سرعت پیش روی بحران آبی که زمینه ساز مسائل اجتماعی دیگر خواهد شد، کند شود.
وی با انتقاد از نگاه آماری دولت در حوزه های مرتبط با آب، گفت: این درست نیست که وزرا به خاطر بالا رفتن آمار عملکردی خود سیاست های اشتباه آبی را پیش بگیرند.
دادستان زنجان ادامه داد: برای ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات غیر قانونی، پشت میز نشینی و نظارت فایده ندارد.
حجت الاسلام مظفری به ضرورت حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: به یقین این حفاظت منافع زیادی برای عموم جامعه دارد.
وی با انتقاد از رویه دولت ها در ارائه مجوز برای راه اندازی کارخانه به بهانه تولید و اشتغال، گفت: چرا دولت قبل از ارائه مجوز برای صنایع، بررسی درست و دقیقی روی طرح ها ندارد.
دادستان زنجان یادآور شد: هم اکنون 2 پروژه مهم در شهرستان ایجرود در حال اجرا است، این پروژه ها برای بهره برداری باید میلیون ها مترمکعب در سال آب داشته باشند، اما تامین آب شرب اهالی منطقه با مشکل شدید مواجه است.
حجت الاسلام مظفری با انتقاد از رویه نظارتی شرکت آب منطقه ای زنجان بر چاه های غیر مجاز، تصریح کرد: این شرکت موظف است تمامی چاه های غیر مجاز را در نخستین فرصت ممکن پلمپ و مسدود کند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از هفت هزار چاه مجاز و به همین تعداد چاه غیر مجاز در استان وجود دارد.
بر اساس گزارش ها، بیش از 90 درصد منابع آبی در استان برای امور کشاورزی و تنها 2 درصد برای صنایع صرف می شود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.