به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی کمیته امداد، محسن ولیئی با اشاره به اینکه تأمین مسکن گرانترین بخش خدمات این نهاد است، افزود: ارتقای سکونت گاه های شهری، بهسازی و مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های روستایی همواره مورد تاکید کمیته امداد است .
وی اظهارداشت : بهبود تدریجی مسکن مددجویان با اولویت تعمیر و بهسازی مسکن آنان درسالجاری در سیاست های جدید حوزه مسکن مورد نظر این نهاد است .
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ساکنان منطقه ازون تپه بومهن در وضع تأسف باری زندگی می کنند ،تاکید کرد: کمیته امداد با همکاری شهرداری و بسیج سازندگی سپاه پاسداران شهرستان پردیس 30 واحد مسکونی برای این خانواده ها احداث می کند که از این تعداد 25 واحد برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و مابقی به متعلق به مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی خواهد بود.
وی تصریح کرد: تا پایان همین هفته مراسم کلنگ زنی و عملیات ساخت این واحد ها آغاز شود تا خانواده های تحت حمایت این نهاد در جهت بهبود حقوق شهروندی دارای سرپناه مناسب شوند.
ولیئی با اشاره به اینکه مسکن یکی از ضروری ترین نیازهای مددجویان است گفت: دررویکرد جدید کمیته امداد در حوزه مسکن نگاه مبتنی بر تاثیرگذاری خدمت در سطح اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی خانواده ها می باشد.
وی ادامه داد: مددجویان به عنوان یک عامل توانمندساز در کنار حوزه اشتغال که مورد توجه این نهاد می باشد و رفع مشکل مسکن نیازمندان را در اولویت امور اجرایی کمیته امداد قرار دارد.
ولیئی درخصوص برنامه های اجرایی کمیته امداد استان تهران در سال 95 گفت :درسال گذشته یک هزار و 731 مورد خدمت عمرانی در حوزه مسکن در شهرها و روستاها به مددجویان ارائه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان اینکه طی سال گذشته, 301عملیات از قبیل خرید، احداث و مقاوم سازی منزل برای مددجویان انجام شده است افزود: از این تعداد 45 مسکن روستایی مقاوم سازی و 256واحد شهری خرید و احداث شده است؛ همچنین یک هزار و 426 واحد در قالب تغییرات جزیی و کلی خدمت عمرانی به مددجویان ارائه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در حوزه مسکن مددجویان در سال 95 را بیش از 82 میلیون ریال هزینه شده است ، تصریح کرد: ازاین رقم بالغ بر 25درصد ازاعتبارات دولتی و 75 درصد از محل جمع آوری صدقات برای این موضوع تخصیص پیدا کرده است.
دراین آیین مدیرکل کمیته امداد استان تهران طی حکمی جهانبخش مرادی را به عنوان سرپرست مدیریت تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان تهران منصوب کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید مجید بروجردی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.