حمید احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تسهیلاتی که گمرک زنجان برای جبران کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی وارد کننده پرداخت می کند، باید اطلاع رسانی شود.
وی یادآورشد: در راستای حمایت از تولید و اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی 2 برنامه در حوزه واردات در دستور کار گمرک این استان قرار گرفته است.
احمدی اظهار کرد: این تسهیلات شامل ترخیص نسیه و ترخیص با ضمانت نامه بانکی مواد اولیه و کالاهای وارداتی است.
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در ترخیص نسیه، 50 درصد کالا و مواد اولیه ترخیص می شود و 50 درصد مابقی تا زمان پرداخت عوارض گمرکی به وثیقه نگاه داشته می شود.
وی خاطرنشان کرد: در ترخیص با ضمانت نامه بانکی، ضمانت نامه بانکی تایید شده بانک نزد گمرک به وثیقه مانده و کالاها و مواد اولیه ترخیص می شود.
احمدی ادامه داد: ارائه این تسهیلات مانع از توقف کالا و مواد اولیه در گمرک و معطل ماندن واحد تولیدی به علت نبود کالای مورد نیاز یا مواد اولیه می شود.
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: به حتم در صورت اطلاع تجار زنجانی از این تسهیلات، ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی خود را با محوریت گمرک این استان انجام می دهند.
گمرک زنجان علاوه بر این تسهیلات برای واردات کالا، پنجره واحد خدمات گمرکی به منظور کاهش زمان تشریفات گمرکی و تسهیل در ترخیص کالا در این استان را راه اندازی و فعال کرده است.
با پیاده سازی این سامانه الکترونیک، اظهارنامه های گمرکی واقع در مسیر زرد و سبز نیازی به ارائه اظهارنامه گمرکی ندارند.
افرادی که در این 2 مسیر قرار دارند کافی است تا برای ارزیابی بدون نیاز به مراجعه حضوری برگه اظهار نامه را به شکل اینترنتی تکمیل و ارسال کنند.
افرادی که در مسیر قرمز قرار دارند کارشناسان ارزیاب گمرک در هر ساعت از شبانه روز می توانند در محل واحد تولیدی یا تجاری حاضر شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.