فرامرز نیک سرشت روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اینکه چرا برخی از واحدهای تولیدی صادراتی، کالاهای خود را از سایر گمرکات ترخیص می کنند، شاید بتوان علت نخست را نبود اطلاع کافی آنان از امتیازات گمرکی زنجان دانست.
وی یادآورشد: در صورتی که این واحدهای تولیدی از امتیازها و مشوق های گمرکی و سرعت سیستم اداری گمرک استا زنجان مطلع باشند به حتم متوجه بالا بودن صرفه و صلاح اقتصادی ترخیص کالا از این استان خواهند بود.
نیک سرشت اظهار کرد: مدیرکل سابق گمرک استان زنجان که بسیار روابط عاطفی و دوستی بالایی با واحدهای تولیدی دارای توان صادراتی داشت به عنوان یک مشاور عمل می کرد و بسیاری از واحدها هم از توان این گمرک استفاده می کردند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: بدنه صادراتی ما به این شکل عادت کرده است که مدیرکل به عنوان مشاور تولیدکننده باشد تا این سیکل اداری طی شود.
وی خاطر نشان کرد: با تغییر در مدیریت گمرک این استان، این روند در حال نظام مند شدن است.
نیک سرشت ادامه داد: هم اکنون مدیریت جدید اعلام آمادگی کرده است که علاوه بر خدمات الکترونیکی، می توان در محل واحد تولیدی اقدام به ترخیص کالا کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: در صورتی که این روند ساماندهی و نظام مند شود تغییراتی در جریان صادرات استان ایجاد خواهد شد و اغلب محصولات از گمرک این استان صادر می شوند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر موضوع محدودیت هایی است که برخی کالاها در ارزیابی گمرکی دارند و کارشناسان ارزیاب مناسب در گمرک این استان حضور ندارد و همین موضوع منتج به صادرات کالاهای تولیدی این استان از سایر مبادی می شود.
پنجره واحد خدمات گمرکی برای کاهش زمان تشریفات گمرکی و تسهیل در ترخیص کالا در این استان راه اندازی و فعال شده است.
با پیاده سازی این سامانه الکترونیک، اظهارنامه های گمرکی واقع در مسیر زرد و سبز و نیازی به ارائه اظهارنامه گمرکی ندارند.
افرادی که در این 2 مسیر قرار دارند کافی است تا برای ارزیابی بدون نیاز به مراجعه حضوری برگه اظهار نامه را به شکل اینترنتی تکمیل و ارسال کنند.
افرادی که در مسیر قرمز قرار دارند کارشناسان ارزیاب گمرک در هر ساعت از شبانه روز می توانند در محل واحد تولیدی یا تجاری حاضر شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.