علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه دومین جشنواره انگور در روستای درسجین ابهر افزود: دومین جشنواره انگور در شهرستان ابهر فرصتی است تا بتوانیم توانمندی های حوزه کشاورزی به ویژه در بخش باغبانی و همچنین بخش زراعت را معرفی کنیم.
وی اظهار کرد: در محصول انگور نیز انواع و ارقام محصول انگور به بازدید کنندگان معرفی می شود که در حال حاضر 56 رقم از این محصول در ابهر شناسایی شده که بیدانه سفید و قرمز، یاقوتی و عسگری از جمله آنهاست و نمونه هایی از این محصول در جشنواره وجود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی ابهر با بیان اینکه این شهرستان با 8 هزار هکتار تاکستان های بارده بزرگترین تولید کننده انگور در استان است، یادآور شد: در شرایط عادی سالانه از حدود 220 هزار تن انگور تولیدی استان زنجان، 120 هزارتن توسط 9 هزار خانوار بهره بردار ابهری تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: از این 120 هزار تن حدود 30 درصد به صورت تازه خوری و 20 تا 25 هزارتن کشمش تیزابی تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.
محمدی یادآور شد: همچنین در شهرستان ابهر سالیانه یک میلیون و 500 هزار لیتر آبغوره و حدود 80 هزار لیتر شیره انگور تولید و در بازار مصرف عرضه می شود.
وی با اشاره به جشنواره انگور، بیان کرد: سعی کردیم محصولات متفاوت کشاورزی را در جشنواره به نمایش بگذاریم، کشاورزان و باغدارن نمونه ای از محصول خود را در این جشنواره به نمایش گذاشته اند و هایت داوران محصول نمونه انگور را در پایان جشنواره داوری خواهند و تاکدار نمونه انتخاب و معرفی می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر بیان کرد: کیفیت محصولات کشاورزانی که از سیستم مکانیزه آبیاری استفاده و مدیریت اصولی باغات راعایت می کنند گویا این امر است.
وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان در کنار این جشنواره بحث مشاوره، آموزش و آگاه سازی کشاورزان و تاکداران در خصوص ایستاده بودن باغات انگور و مدیریت مصرف آب از طریق سیستم آبیاری قطره ای با توزیع بروشورهای آموزشی و آموزش مستقیم از طریق مهندسان کشاورزی با هدف تبدیل کشاورزی از روش های سنتی به صنعتی ارائه می دهد.
6085/7324
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.