صمد هاشملو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت برای نوسازی واحدهای مسکونی که در بافت فرسوده واقع شده اند تسهیلاتی را در اختیار متقاضیان قرار داده که این میزان سقف تسهیلات مسکن در کلانشهرها 50 میلیون تومان، مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 40 میلیون و در سایر شهرها 30 میلیون تومان است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این، بسته های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده در اختیار متقاضیان قرار داده شده که این مهم در راستای شتاب بخشی در این بخش است.
این مسئول، تخفیف 20 درصدی هزینه طراحی ساختمان با همکاری نظام مهندسی، تخفیف 50 درصدی صدور پروانه از سوی شهرداری را از جمله بسته های تشویقی در این بخش برشمرد.
هاشملو افزود: هم اکنون اعطای تسهیلات بافت فرسوده متوقف شده که با فعالیت دولت دوازدهم و ساز و کارهای تعریف شده تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی بیان کرد: تسهیلات بافت فرسوده با توجه به بازدید کارشناس شهرداری از زمین محدوده واقع در این بافت انجام می گیرد و پس از طی فرآیند های لازم اطلاعات در سامانه ثبت نام تسهیلات بافت فرسوده بارگذاری می شود.
رئیس اداره عمران و بهسازی بافت های نارکارآمد شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان خاطر نشان کرد: تسهیلات بافت فرسوده شهر زنجان با سود 18 درصدی به متقاضیان پرداخت می شد و این موضوع از جمله علل استقبال نکردن شهروندانی از تخصیص این نوع اعتبارات بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در صورت کاهش نرخ تسهیلات بافت فرسوده می توان به ترغیب و تشویق مردم برای بازسازی بافت فرسوده اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون شهر زنجان 511 هکتار بافت فرسوده که بیشتر ان در محدوه تاریخی واقع شده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.