به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، جواد رحمتی شامگاه سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی این سایت کارگاهی افزود: برنامه ریزی های لازم به منظور ایجاد امکانات گردشگری در کنار این سایت کارگاهی و همچنین راه اندازی فروشگاه عرضه محصولات کشاورزی انجام شده است.
وی یادآدآورشد: این سایت کارگاهی در طارم برای فرآوری محصولات کشاورزی و ایجاد فروشگاه هایی به منظور عرضه این محصولات، به دلیل قطب بودن منطقه در تولید انواع محصولات کشاورزی راه اندازی می شود.
رحمتی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم به منظور ایجاد صنایع این چنینی در منطقه انجام شده است، افزود: با توجه به اینکه صنایع بزرگ نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارند و این امکان در همه مردم وجود ندارد که در صنایع بزرگ سرمایه گذاری کنند، لذا راه اندازی سایت های این چنینی در واحدهای کوچک موجب می شود مردم آسانتر بتوانند در این سایت های کارگاهی سرمایه گذاری کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور و همچنین شهرستان طارم، گفت: با توجه به مشکل کمبود آب در کشور و به ویژه در این شهرستان، روند توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان همانند گذشته نخواهد بود و بنابراین باید تلاش کرد با استفاده از سایر ظرفیت های موجود در طارم، برای اشتغالزایی برای جوانان اقداماتی انجام داد.
وی اولویت واگذاری زمین در این سایت کارگاهی را در ابتدا مردم خود روستا، سپس اهالی ساکن در روستاهای همجوار و در نهایت سرمایه گذاران دیگر برشمرد و افزود: شناسایی افراد واجد شرایط دریافت زمین در این ناحیه صنعتی به عهده کارگروهی متشکل از فرمانداری، اداره کل امور روستایی استانداری زنجان، شوراهای روستا و بنیاد مسکن طارم خواهد بود و تلاش خواهد شد از واسطه گری و خرید و فروش این واحدها جلوگیری به عمل آید.
رحمتی اظهار کرد: این زمین ها در قبال پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت به متقاضیان واگذار خواهد شد و دولت با ایجاد زیرساخت های لازم، هزینه راه اندازی کارگاه ها را برای متقاضیان کاهش خواهد داد.
وی تاکید کرد: همه مسئولان و متولیان مربوطه باید تلاش کنند این طرح به خوبی در شهرستان اجرایی شود تا در ایجاد اشتغال در طارم موثر واقع شود.
3001/6085
دریافت کننده: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.