سید نجم الدین صفوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همین تعداد نیز پرونده ورودی به شوراهای حل اختلاف استان در این مدت بود.
صفوی تاکید کرد: امسال 57 درصد از پرونده هایی که قابلیت صلح و سازش داشتند، در شوراهای حل اختلاف استان منجر به مصالحه شدند.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان با بیان اینکه تعداد پرونده ها با این قابلیت در سالجاری نزدیک 20 هزار فقره بوده است، گفت: از این تعداد بیش از 11 هزار فقره منجر به صلح و سازش شد.
وی با اشاره به ضرورت آگاه سازی جامعه از حقوق شهروندی خود، تاکید کرد: مطالبات وجه چک، سایر اسناد مالی، اجاره بها و گواهی انحصار وراثت به عنوان بیشترین موضوعات شکایت در این شورا مطرح است.
صفوی ابراز کرد: بیشتر فعالیت های این شورا در امور حقوقی است و در امور جزایی مسئولیت بسیار محدودی برعهده دارد، در عین حال در همه امور مربوط به صلح و سازش صلاحیت دارد.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان اظهار کرد: رسیدگی به بیش از 50 درصد پرونده های دادگستری را شوراهای حل اختلاف برعهده دارند و اگر این شورا نبود اطاله دادرسی بسیار بیشتر از وضعیت کنونی بود.
وی با بیان اینکه این شورا یکی از مراجع قضایی محسوب می شود، گفت: این شورا موفق شده بار سنگینی از محاکم قضایی به ویژه در موضوع امور حقوقی را از دوش این دستگاه بردارد.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان خاطرنشان کرد: تعداد 30 قاضی به پرونده های شوراهای حل اختلاف رسیدگی کرده و حکم صادر می کنند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از 71 هزار پرونده به شورای حل اختلاف استان زنجان وارد و بیش از 70 هزار پرونده مختومه شد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.