محمدحسین رسولی‌فر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اهمیت علم شیمی در فرآیند پیشرفت کشور ، افزود: سمینار ها محلی برای خرد جمعی و تعامل علمی بین دانشگاهی است.
وی با بیان اینکه میزبانی این سمینار ملی برای دانشگاه زنجان امتیاز محسوب می شود، تصریح کرد: پیش از این ، دانشگاه تبریز سال گذشته نخستین سمینار شیمی کاربردی ایران را برگزار کرده بود.
رئیس کمیته شیمی کاربردی ایران خاطرنشان کرد: شیمی کاربردی که یکی از شاخه های مهم شیمی است، از سال 1368 در ایران شروع شده است و با پیشرفت های علمی ایران، امروز در نقطه مطلوبی در این رشته قرار داریم.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت زنجان در علم شیمی قابل تحسین است، تصریح کرد: 10 درصد آثار در این سمینار متعلق به اساتید دانشگاه زنجان و هشت درصد نیز به اساتید دانشگاه تبریز تعلق داشت.
رسولی‌فر تاکید کرد: 90 مقالات در این سمینار به طور پوستر پذیرش شده بود و 21 صاحب مقاله نیز مقالات خود را برای مدعوین ارائه دادند.
رئیس کمیته شیمی کاربردی ایران گفت: ظرفیت‌ها و دستاوردهای علم شیمی در عرصه‌های مختلف چشمگیر بوده و در 2 دهه اخیر روند رو به رشدی داشته است.
دبیر علمی دومین سمینار شیمی کاربردی ایران تاکید کرد: تولید فناوری و تبدیل علم به محصول با برگزاری چنین سمینارهایی در کاربردی شدن تولید علم تاثیر بسیاری دارد.
به گزارش ایرنا، شیمی کاربردی در حوزه هایی مانند سرب و روی، صنایع آب، محیط زیست، دارویی، فاضلاب و زمینه های مربوط به زندگی مردم کاربردهای فراوانی دارد.
دومین سمینار شیمی کاربردی ایران به میزبانی دانشگاه زنجان، عصر امروز/دوشنبه/ بعد از 2 روز کاری در چهار بخش به کار خود پایان خواهد داد.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.