سعید محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد:مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک شرکت آلومینیوم ایران را موظف به تعطیلی خطوط 4 و 5 کارخانه تا پایان سال 95 کرده بود که این هم می توانست نقش بزرگی در اصلاح وضعیت آلودگی هوای این کلانشهرداشته باشد.
وی افزود: براساس این مصوبات خط چهارم قدیم ایرالکودر آذرماه سال 95 از مدار تولید خارج شد که اتفاق بزرگی در حوزه کنترل و کاهش آلودگی هوای اراک داشت اما، دیگ های موجود در خط پنج این واحد صنعتی در موعد مقرر تعطیل و برچیده نشد.
محمودی عنوان کرد: در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک، شرکت ایرالکو با اشاره به تنگناهای مالی خواستار فرصتی برای اجرایی کردن این مصوبه را داشت و کارگروه با بررسی موارد و مسائل این شرکت با دستور استاندار مرکزی کمیسیونی تخصصی تشکیل داد و مسائل و مشکلات ایرالکو به صورت دقیق واکاوی شد.
وی تاکید کرد: براساس تصمیم و نظر اعضای این کمیسیون آخرین مهلت برای ایرالکو در اجرای مصوبه مذکور پایان اردیبهشت ماه است و مقرر شد که درصورت نبود توانایی لازم برای تعطیلی خط پنج ، با ارائه برنامه دقیق این بخش تا پایان تیرماه سال 96 تعطیل و از مدار خارج شود.
مدیرکل محیط زیست استان مرکزی افزود: محیط زیست استان مرکزی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون مکلف به پذیرش نظر و تصمیم های گرفته شده در کمیسیون تخصصی است.
کلانشهر اراک در در زمره هشت شهر آلوده کشور طبقه بندی شده و استفاده خطوط قدیم ایرالکو از فناوری فرسوده به گفته کارشناسان یکی از عوامل اثرگذار و محوری در آلایندگی هوای این شهر است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.