خدیجه ابراهیم خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون از هر چهار نفر روستایی، یک نفر حداقل 2 دفترچه بیمه دارد و در این میان سازمان تامین ‌اجتماعی بیشترین همپوشانی را با بیمه سلامت دارد.
وی بیان کرد: همپوشانی ها مشکلاتی به دنبال دارد و علاوه بر تحمیل هزینه های اضافی، ارائه خدمات لازم و بهینه به بیمه شدگان را با دشواری مواجه می کند.
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: طی سال 93 در مقایسه با سال 92، مجموع هزینه‌های درمان رشدی 120 درصدی داشت و این رقم در سال‌های 94 و 95 به ترتیب به 47 و 20 درصد افزایش یافت.
ابراهیم خانی خاطرنشان کرد: میانگین هزینه‌های درمانی تیر ماه این سازمان نیز 18 میلیارد و 143 میلیون تومان بود و این در حالی است که بیمه سلامت استان تا آبان سال 95 همه مطالبات خود را به بیمارستان‌های دولتی پرداخت کرد و خوشبختانه همه مطالبات مراکز درمانی سطح یک روستاها نیز پرداخت شده است.
از جمعیت یک میلیون و 57 هزار 460 نفری این استان 624 هزار و 185 نفر معادل 59 درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و مابقی در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.