سرپرست دانشگاه جامع‌علمی و کاربردی استان زنجان با اشاره به اینکه 3 هزار و 200 دانشجودر حوزه صنعت در دانشگاه علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: یک هزار دانشجو در رشته فرهنگ و هنر و 134 دانشجو در رشته کشاورزی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسن طغرانگار، سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان امروز (18 مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در استان زنجان 20 مرکز علمی و کاربردی وجود دارد که از این تعداد 18 مرکز مشغول فعالیت است.

طغرا نگار با یادآوری اینکه 9 هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: 5 هزار دانشجو معادل 55 درصد در مقطع کاردانی و 4 هزار دانشجو معادل 45 درصد در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

به گفته وی، در این دانشگاه 4 هزار و 500 دانشجوی پسر و 2 هزار و 700 دانشجوی دختر تحصیل می کنند که نسبت 70 به 30 درصد را به خود اختصاص داده اند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان تصریح کرد: رشته های صنعت، مدیرت و خدمات، فرهنگ و هنر و کشاوزی پذیرای علاقمندان در این مراکز است و بیشترین تعداد دانشجو را حوزه مدیریت و خدمات با 4 هزار و 800 دانشجو به خود اختصاص داده است.

وی مجموع کدرشته های مورد پذیرش در مراکز علمی و کاربردی در مهر امسال را 199 کدرشته خواند و گفت: بیشترین سهم کدرشته ها را رشته صنعت به خود اختصاص داده است.

سرپرست مرکز جامع علمی و کاربردی استان زنجان اضافه کرد: 78 کدرشته در رشته مدیریت و خدمات، 33 کدرشته در رشته فرهنگ و هنر و 3 کدرشته در رشته کشاورزی اعلام شده است.

 وی همچنین ادامه داد : از 20 مرکز علمی و کاربردی در استان زنجان  در استان زنجان ۱۸ مرکز علمی و کاربردی فعال است که ۹ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند.

این مقام مسوول به دوره های تک پودمانی 300 تا 500 ساعته در این مراکز اشاره کرد و افزود: دانشگاه های نسل سوم به دنبال کارآفرینی هستند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و پنجه های کارآفرین هم اشاره کرد و افزود: برای داشتن اقتصاد پویا و توسعه یافته بایستی در حوزه های تولید و اشتغال عمل کرد.

سرپرست مرکز جامع علمی و کاربردی استان زنجان در پایان تصریح کرد: تربیت نیروی ماهر و ارائه دهنده خدمات برای بهبود مستمر کیفیت، شعار این دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.