به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه یکشنبه در همایش منتخبان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان زنجان افزود: برخی ها کشور را به گونه ای جلوه می دهند انگار این مملکت چیزی ندارد و مردم از گرسنگی در حال مردن هستند.
وی اظهار کرد: عده ای نیز وضعیت کشور را با کشورهای بیگانه و اروپایی مقایسه می کنند و نباید چنین کاری کرد.
امام جمعه زنجان ادامه داد: با نگاهی به وضعیت کشور و سطح زندگی مردم قبل و بعد انقلاب می توان دریافت که هم اکنون چه پیشرفت هایی عظیمی در بخش های مختلف بویژه خودکفایی گندم حاصل شده و نباید سیاهنمایی کرد.

*** اعضای شورای شهر خدمتگزاری را اولویت قرار دهند
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری خدمت به مردم را بر اساس آموزه های دینی به عنوان عبادت بیان کردند و بنیانگذار کبیر انقلاب نیز شان مسئولان را خدمت به مردم می دانستند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: اعضای شورای اسلامی شهرها به این موضوع توجه داشته باشند که چهار سال فرصت کمی نیست چرا که به طور رسمی و با اقبال مردمی انتخاب و به شما اعتماد و توفیق خدمتگزاری داده شده است.
وی تاکید کرد: این فرصت جای شکر و سپاس دارد و اعضای شورای اسلامی شهرها باید این مهم را قدر دانسته ، استفاده بهنیه داشته باشد و به گونه سپری شود که پس از پایان کار نادم و پشیمان نباشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: اگر مسوول بودم یک امتحات جدی دقیق از قوانین بالا و پایین دستی شوراها اخذ می کردم بدلیل آنکه اعضای شورا به این قوانین سوگند یاد می کنید و این مهم الزام آور است.
وی خاطر نشان کرد: : برخی در رقابت های انتخاباتی از شما حمایت کرده و توقعاتی دارند و و با انگیزه خدمت رسانی وارد میدان شوید.

*** در چاچوب مقررات نسبت به رفع معضلات و مشکلات مردم اقدام کنید
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این همایش گفت: شوراها از گذشته تا به امروز روند افولی را گذرانند واین موضوع به منزله این نیست که اشتباهات و یا خطای رخ داده از سوی شوراها بوده بلکه دو سویه بوده است.
جواد رحمتی افزود: برخی قوانین و مقررات اختیارات اندکی را به شورا داده است ، این اختیارات کنونی جوابگوی مسولیتی که از شورای منتخب دارند، نیست.
وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر با رویکرد فعلی و اختیاراتی که داده شده نسبت به ارائه خدمات لازم به مردم اقدام کنید.
این مسئول خاطرنشان کرد: برخی استان ها تجارب خوبی داشته و اعضای شورای منتخب در سه دوره تکرار شده اند که این مهم بخاطر وفاق، هدف گذاری ها خوب بوده و قوام این حرکت موجب توسعه شهری می شود.
رحمتی افزود: قانونمندی اصلی مهم بشمار می رود و برای پیشبرد بهتر کارهای عمرانی مشورت جمعی انجام گیرد و در این میان شهردار نه با فرد بلکه موظف است با شورای شهر کار کند.
وی اظهار کرد: طبق بررسی انجام گرفته اولین نارضایتی مردم و ارباب رجوع به شهرداری ها باز می گردد و در این میان اعضای شورای شهر باید مسائل مردم را تسهیل کنند و این نارضایتی ها نیز باید ریشه یابی شود.
معاون استاندار زنجان خاطر نشان کرد: این در حالی است هزینه زیادی از مردم بابت مدیریت شهری اخذ می شود، اما انچنان که باید و شاید احترام لازم به انها انجام نمی گیرد.

*****تعداد 113 نفر اعضای شواری اسلامی شهرها تابعه این استان هستند
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان نیز گفت: از مجموع منتخبین شورای شهر استان تعداد 101 نفر مرد و 12 نفر زن هستند.
حمید رضا عزیز پور افزود: از این تعداد 2 نفر دارای مدرک دکترا، 28 نفر کارشناسی ارشد ،53 نفر کارشناسی و 30 نفر دارای مدرک پایین تر از کارشناسی و تعداد 57 نفر از اعضا نیز شورای اولی هستند.
وی خاطر نشان کرد: با پبگیری و تشکیل جلسات مطالبات شهرداری ها از دستگاههای اجرایی با کمک برنامه بودجه از محل بودجه سال 95 به صورت 100 درصد تخصیص یافته و به شهرداری ها ابلاغ شده است.
به گفته وی، سامانه جامع اطلاعات شهری طی ماه آینده به بهره‎برداری می‎رسد.
8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.