به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، اسداله درویش امیری در آئین تودیع و معارفه مدیر کل دیوان محاسبات استان زنجان، با بیان اینکه از دیوان محاسبات انتظار می رود رویکرد پیشگیرانه نسبت به خطاها و اشتباهات، هرگونه قصور و آلودگی ها داشته باشد، اظهار کرد: انتظار داریم دیوان محاسبات در ارائه راهکار مناسب جهت برطرف شدن مشکلات به دستگاه های اجرایی استان اهتمام جدی داشته باشد.
وی با اشاره به وضع و ابلاغ برخی قوانین و مقررات در  کشور، افزود: این قوانین توسط دستگاه های اجرایی بکارگیری می شود که تفسیرهای حقوقی متعددی از آن صورت می گیرد، لذا ضروری است در این راستا برای اجرای قوانین و تسهیل در امور به دستگاه‌ های اجرایی مساعدت شود.
این مقام مسئول بر ضرورت اتخاذ تصمیمات مناسب جهت تسریع در اجرای کارها تاکید کرد و گفت: رویکردها نباید بگونه ای باشد که قلم و قدم ها موجب بی آبرویی یک انسان مسلمان شود و باید رویکرد دلسوزانه نسبت به پیشگیری از خطا و همچنین ارائه مشاوره برای آن‌ها صورت گیرد.
وی تاخیر در اجرا و قفل شدن برخی پروژه ها و فعالیت ها در استان را از جمله مسائلی که موجب آزردگی مدیریت استان شده، برشمرد و تاکید کرد: اگرچه مشکلات موجود در اجرای برخی فعالیت ها، ارتباط مستقیمی با عملکرد و وظایف دیوان محاسبات ندارد و برخی نیز در زمان مدیریت سال های سابق روی داده است، اما زیبنده استان زنجان نیست برخی پروژه ها بیش از 10 سال بلاتکلیف باقی بماند.
درویش امیری با طرح این سوال که دیوان محاسبات چه نقشی می تواند در تحقق شعار سال داشته باشد، افزود: دیوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتی می تواند در کنار سایر دستگاه های اجرایی برای تحقق اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال نقش مهمی داشته باشد و در همین راستا نیازمند دریافت نظرات و ارائه راهکارهای سازنده از سوی دیوان هستیم.
استاندار زنجان با بیان اینکه همانطور که ممیزین مالیاتی باید ضمن مطالبه حقوق دولت و نظام، خیرخواه مردم نیز باشند، تاکید کرد: ایجاد اشتغال و تولید در کشور با تشویق نهادهای مختلف می‌تواند محقق شود و باید نسبت به رونق تولید و صادرات و ایجاد اشتغال اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد که دیوان محاسبات در این راستا نیز می‌تواند نقش مشوق داشته باشد.
وی رویکرد مدیرکل دیوان محاسبات استان طی 11 ماهه گذشته را خیرخواهانه توصیف کرد و گفت: نوع نگاه دیوان محاسبات در استان زنجان خیرخواهانه بوده و در راستای کمک به دستگاه های اجرایی استان بود، گرچه اختلافاتی نیز با دیوان وجود داشته است.
استاندار زنجان با بیان اینکه ثروت ملی، در راستای توسعه در اختیار نظام اجرایی کشور قرار می گیرد، افزود: هزینه و نوع مصرف این ثروت ملی در اداره کشور برای ارتقاء اقتصاد و توسعه تولید کشور باید مورد کنترل و نظارت قرار گیرد.
وی از مسئولیت و رسالت سنگین دیوان محاسبات در نظارت بر نظام اداری کشور گفت و تاکید کرد: مسئولان دیوان محاسبات وظیفه و رسالت سنگینی برای سالم سازی محیط های اداری و پیشگیری از بروز خطاها در بخش اداری و پرسنلی دستگاه هایی اجرایی دارند.
درویش امیری با بیان اینکه انتظار داریم دیوان محاسبات در کنار تلاش و رسالت مهم نظارتی خود، برای پاک بودن نظام اداری بر پویایی و تحرک نظام اداری نیز توجه لازم را داشته باشد، افزود: اقدامات نظارتی نباید مانعی برای توقف حرکت نظام اداری و اجرایی کشور و عدم پویایی آن شود.
استاندار زنجان از نقش بخش های مختلف برای تجقق شعار سال سخن گفت و اظهار کرد: بخش های متعدد سیستم نظارتی، اجرایی، قضایی، قانون گذار و رسانه در کنار یکدیگر باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند و رهبری قطعا در پایان سال، عملکرد تمامی مسئولان کشور را مطالبه خواهند کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 700860
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.