به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، این تفاهمنامه دوجانبه در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و به ‌منظور توسعه بخش تعاونی و تقویت و توسعه مشارکت مردمی منعقد شد.
توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه ‌یافته، ساماندهی کارآفرینان بسیجی در قالب کار جمعی و تعاونی و ترویج و توسعه فرهنگ کار تعاونی در بین بسیجیان از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه محسوب می شود.
تفاهمنامه همکاری برای ترویج و توسعه تعاونی ‌ها به امضای محسن نیرومند مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان و احسان الله رضاپور مسئول سازمان بسیج سازندگی اصفهان اصفهان رسید.
مدت اعتبار این تفاهمنامه که در 6 بند تنظیم شده سه سال است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در جلسه امضای تفاهم‌نامه بخش تعاون با بسیج سازندگی اظهار کرد: تعهدهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بسیج سازندگی استان در این تفاهم‌ نامه موجب ترغیب همه افراد و به ‌ویژه جوانان برای ورود به اقتصاد تعاونی خواهد شد.
محسن نیرومند افزود: برای اجرای باکیفیت و به‌ موقع هر کاری به روحیه بسیجی و جهادی نیازمندیم و اکتفا کردن به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها به‌تنهایی کاری از پیش نخواهد برد.
وی با اشاره به تأکید آموزه‌های دینی به موضوع تعاون افزود: تصور عموم مردم از تعاون شرکت تعاونی مصرف و مسکن و یا ارائه کالاهای تعاونی با یارانه است.
نیرومند با بیان اینکه اصل موضوع تعاون در همکاری و همدلی است گفت: تحقق اصل تعاون موجب توزیع عادلانه ثروت در سطح جامعه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بهترین راه عبور از بحران‌های اقتصادی بخش تعاون است افزود:موانعی که در بخش‌های دولتی و خصوصی وجود دارد در بخش اقتصاد تعاون حل خواهد شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی اصفهان نیز در ادامه این جلسه با اعلام آمادگی در اجرای مفاد تفاهم‌نامه گفت: گستردگی فعالیت‌ها در سازمان بسیج سازندگی بسیار زیاد است و همه برنامه‌ها در سطح استان و کشور باکیفیت، مطلوب و به ‌موقع انجام می ‌شود.
احسان الله رضا پور افزود: حمایت از تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌های طرح‌های اقتصاد مقاومتی با اولویت تعاونی‌ های تولیدی و توزیعی و با مشارکت کارآفرینان بسیجی از تعهدات سازمان در این تفاهم‌نامه است و همه برنامه ‌ریزی‌های موردنیاز در این زمینه انجام خواهد شد.
وی بابیان اینکه همکاری بین سازمان بسیج سازندگی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همیشه موفق بوده و به نتایج خوبی منجر شده است افزود: اجرای موفق این تفاهم‌نامه می‌تواند در تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی در سطح استان نقش زیادی ایفا کند.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.