به گزارش ایرنا، جواد رحمتی روز چهارشنبه در کارگروه گردشگری استان با بیان اینکه حوزه روستا بسیار وسیع است، افزود: تقویت تولیدات روستایی اعم از تولیدات خانگی و کشاورزی زمینه اشتغال زایی، تقویت معیشت و ماندگاری جمعیت در روستاها را فراهم می کند.
وی به نقش و تاثیر برگزاری جشنواره و نمایشگاه توانمندی های روستایی در تقویت اقتصاد روستاها اشاره کرد و ادامه داد: تقویت بوم گردی، فراهم آوردن زمینه های حضور گردشگران از طریق معرفی صنایع روستایی و پتانسیل ها از جمله اهداف برگزاری چنین جشنواره هایی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز در این جلسه به ضرورت برگزاری جشنواره های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر اثرات کوتاه مدت برپایی جشنواره ها، تبدیل زنجان از معبر به مقصد گردشگری از اثرات بلند مدت برگزاری جشنواره ها است.
یحیی رحمتی به رشد بازدید گردشگران از جاذبه های استان اشاره کرد و افزود: ضریب اشغال تخت های استان از 32 درصد در سال 91 به بیش از 60 درصد در سال 95 رسید که یک از دلایل آن را می توان تاثیرت درازمدت برپایی جشنواره ها دانست.
رحمتی اظهار کرد: ورود 140 تور از استان های مختلف کشور برای شرکت و بازدید از یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی نیز از دیگر اثراث مثبت برپایی جشنواره ها در استان است.
به گزارش ایرنا جشنواره ملی آش که سال گذشته یازدهمین دوره آن برگزار شد، از جشنواره های برجسته غذا در کشور است.
بنا به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، این جشنواره هم اکنون صاحب مخاطب بیش از 120 هزار نفری شده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.