رضا علیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از این طرح را شناسایی روستاهای شاخص در زمینه تولید محصولات مختلف صنایع‌دستی، جذب گردشگر و کسب‌و‌کار مرتبط با آن عنوان کرد.
وی افزود: برای اجرای طرح یادشده مقرر شده تا هیاتی از نمایندگان حوزه‌های تخصصی طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با حضور در روستاهای هدف‌گردشگری، توانمندی‌های گردشگری و صنایع‌دستی این روستاها و ساکنان آن‌ها را رصد و برنامه‌ریزی‌های لازم را طبقه‌بندی نمایند.
علیراده با اشاره به ظرفیت های گیلان در حوزه های مختلف، بر لزوم بهره گیری از توان و پتانسیل های موجود در بخش تولید و اشتغال بعنوان شعار سال96 تاکید کرد.
وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در گرو تدوین برنامه های جامع و نگاهی کارشناسانه است، اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در سراسر استان را گامی مهم در تحقق منویات مقام معظم رهبری و توسعه افزایی کشور دانست.
علیزاده انتخاب روستاهای داماش و قلعه رودخان بعنوان مناطق پایلوت گیلان در اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در 73 روستای منتخب کشور را یک رویداد مثبت برای استان معرفی کرد.
یک هزار و 748 واحد گردشگری در گیلان فعال است و در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان شش هزار و 32 نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و 926 نفر مرد و یک هزار و 106 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
خبرنگار: مرضیه ضامن **انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.