میر موسی انیران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه ماهه اول امسال 74 هزار و 368 گردشگر داخلی و یکهزار و 573 نفر گردشگر خارجی از گنبد تاریخی سلطانیه بازدید کردند.
وی اظهار کرد: علاوه بر فراهم کردن فضا و زیر ساخت های لازم، نحوه برخورد با گردشگران و ارائه اطلاعات مورد نیاز به گردشگران داخلی و خارجی موجب ماندگاری بیشتر و انتقال خاطرات خوب آنها به دیگران و جذب بیشتر گردشگران می شود.
وی بیان کرد: برای شناساندن و جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی اجرای طرح ویژه شهر سلطانیه مورد توجه قرار گرفته است که در این طرح نه تنها گنبد سلطانیه بلکه فضای شهر نیز لحاظ شده است و چراکه بی توجهی به این موضوع چهره ای نامتوازن را از این شهر رقم می زند.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: طرح ویژه شهر سلطانیه با حضور اساتید برجسته ایرانی و به اتفاق گروهی از کارشناسان ایتالیایی، سازمان میراث فرهنگی کشور، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان و پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه اجرا می شود.
وی ابراز کرد: تا کنون چهارجلسه با حضور کار شناسان و متخصصان امر برگزار و در این ارتباط تلاش شده تا فضا سازی شهر همگام با گنبد سلطانیه لحاظ شود و این در حالی است که اطراف گنبد سلطانیه از نظر کاربری و هم نمای کار چندان همخوانی با این اثر ندارد.
انیران افزود: طبق برنامه ریزی ها مقرر شده طرح ویژه شهر سلطانیه در صورت تمدید طی مهر امسال به پایان برسد و این مهم جایگزین طرح تفضیلی شهر سلطانیه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار چنین کاری در یک شهر تاریخی انجام می گیرد و تحقق این مهم به توسعه زیر ساخت شهری و سرمایه گذاری روز افزون در آن منجر می شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری سال گذشته، سلطانیه با 25 هزار و 480 نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.