فرماندار اسکو تاکید کرد: برندسازی گل سرخ اسکو نیاز به جذب سرمایه گذار  دارد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مرتضی محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: اسکو در کنار محاسن فرهنگی خود به عنوان ویترینی از مشخصه‎های گردشگری به شمار می‎آید که همه ساله جشنواره‎های مختلفی از جمله هفتمین جشنواره‌ی گل محمدی در این استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این جشنواره از جنبه‌ی فرهنگی حائز اهمیت است که به اجرای سنت‌های بومی این منطقه می‌پردازد و حضورتعداد زیادی ازعکاسان استانی، نشان از ارزش آن دارد وهمچنین پس از برگزاری جشنواره، نمایشگاه عکس از این مراسم خواهیم داشت که زیبایی‎های اسکو را در میان حجم عظیمی از گل‌های سرخ محصور شده به طور مستند وجود خواهد داشت. 
وی عنوان کرد: هفتمین جشنواره‎ی گل سرخ اسکو امروز، سه شنبه سیزدهم تیر ماه از ساعت 8.30 صبح الی 16.30 عصر برگزار می‎شود و فرصت خوبی است تا به معرفی جاذبه‌های گردشگری و پتانسیل‎های اسکو بپردازیم. در این جشنواره که در روستای هدف گردشگری "عنصرود" برگزار می‎شود، گل سرخ‌های برداشت شده از سه روستای "عنصرود"، "گنبرف" و "کردآباد" یک جا جمع می‎شوند. 
محمدزاده بیان کرد: شهرستان اسکو اولین تولید کننده‎ی گل در حجم وسیع در آذربایجان‎شرقی و در شمالغرب نیز پس از شهرستان خوی، دومین تولید کننده‎ی گل سرخ است که تولید گل سرخ را باید از دو جنبه مورد بررسی قرار داد که تولید و اقتصاد از آن جمله هستند. 
وی افزود: هم اکنون گل سرخ در این شهرستان به طور سنتی تولید می‌شود و تنها یک بخش صنعتی برای برندسازی آن وجود دارد و از این رو از سرمایه‎گذاران تقاضا می‎کنیم تا با سرمایه گذاری در این بخش، به برندسازی و حفظ این هنرصنعت کمک کنند چراکه فرآوری نهایی گل سرخ اسکو به نام کاشان تمام می‎شود. 
وی گفت: حدود 600 هکتار از اراضی اسکو تحت کشت گل محمدی است که ظرفیت تولید دو هزار تن گل محمدی را دارد و ارزش ریالی آن نیز حدود 13 الی 14 میلیارد تومان عنوان شده است. همچنین این محصول، در بحران آب و از نظر سازگاری با شرایط اقلیمی اسکو محصول بسیار مناسبی برای کشت به شمار می‌آید و کشت و برداشت گل محمدی در اسکو به طور مستقیم و غیر مستقیم برای حدود 600 نفر اشتغال زایی داشته است. 
فرماندار اسکو تاکید کرد: بین بخش تولیدات کشاورزی و مصرف آن شکاف وجود دارد و از این رو ما برای پر کردن این شکاف و معرفی پتانسیل‎های شهرستان اسکو اقدام به ایجاد نمایشگاه‎ در سطح تبریز و در پارک ائل گلی کرده‎ایم که این نمایشگاه از 12 الی 25 تیر و با محوریت "معرفی توانمندی‎های شهرستان اسکو" برپا می‎شود. 
وی افزود: در آینده‎ای نه چندان دور و طی برنامه‎ی میان مدت و با رعایت محورهای اقتصاد مقاومتی برنامه‎ریزی بهتری برای افزایش تولید، فرآوری نهایی و بسته‎بندی و برندسازی این محصول در خود شهرستان اسکو خواهیم داشت. همچنین این محصول هم اکنون به کشورهایی هم چون فرانسه، انگلستان، ترکیه و کشورهای آفریقایی صادر می‎شود و این نیز اهمیت توسعه‎ی باغات و برندسازی را بیش از پیش می‎کند. 
وی تاکید کرد: روغن گل محمدی نیز برای اولین بار در جهان در اسکو استخراج شده که در بین جهانیان به نام قطره‎ی طلایی معروف است. گل محمدی بومی ایران بوده و از کشور ما به سایر کشورهای همجوار صادرمی‌شود و از این رو این محصول در هیچ نقطه از دنیا به مطلوبی ایران به بار نمی‌نشیند. 
محمدزاده با اشاره به رویداد تبریز 2018 گفت: اسکو پس از تبریز، دومین مقصد مورد نظر گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید است و با توجه به قرار داشتن در آستانه‎ی تبریز 2018، اقداماتی همچون تعیین پارکینگ در اطراف روستای توریستی کندوان و دو زبانه شدن تمامی تابلوها‌ی راهنما در سطح شهرستان از اقداماتی هستند که به این منظور و طی یک ماه آینده عملی خواهند شد. 
وی افزود: در تعطیلات تابستان شمار گردشگران در اسکو قابل شمارش نیست و از این رو برخی اراضی به منظور احداث مراکز تجاری و تفریحی برای گردشگران در نظر گرفته شده و همچنین تعدادی کارگروه گردشگری نیز برای آموزش شهروندان نیز برگزار شده است. 
وی از برگزاری جشنواره‎های فرهنگی و هنری بسیاری در اسکو خبر داد و گفت: جشنواره‎ی زمستانی اسکو، جشنواره‌ی غذاهای سنتی اسکو و اسب و بالن سواری از جمله جشنواره‎های برگزار شده در اسکو هستند که به منظور معرفی آیین‎ها و سنت‌های این منطقه انجام می‎شوند.    Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.