به گزارش ایرنا ، لازمه افزایش بهره وری در هر صنعتی استفاده از آخرین تکنولوژی هاست و این موضوع در صنعت برق بیشتر باید مد نظر قرار گیرد، موضوعی که مسئولان زنجان آن را با جدیت دنبال می کنند.
دی ماه سال گذشته بود که مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان خبر ساخت سه نیروگاه برق زنجان با استفاده از آخرین فناوری های روز را اعلام کرد.
بهمن قاضی زاده در ستاد اقتصاد مقاومتی راه اندازی 3 نیروگاه بزرگ، احداث 2 نیروگاه کوچک مقیاس و سایت نیروگاه های بادی را از جمله برنامه های پیش بینی شده در برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی اعلام کرد ، نیروگاه هایی که می تواند علاوه بر تامین نیاز این استان به انرزی الکتریکی را پاسخ دهد، توانایی تامین برق مورد نیاز استان های همجوار را هم ایجاد می کند.
اما این پایان ماجرا نبود و با ورود سرمایه گذاران خارجی ، ساخت این نیروگاه ها چهره دیگری به خود گرفت ، اقدامی که خبر از تاثیر حذف تحریم ها می داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان مهمترین علت تاخیر ساخت نیروگاه های برق این استان را تحریم اعلام کرد تحریمی که مانع از خرید توربین های مورد نیاز این نیروگاه ها شده بود.
جواد رحمتی خبر خریداری این توربین های کلاس بالای نیروگاهی را داد، خبری که پیش از این قاضی زاده از ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی زنجان 4 با سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی کنسرسیوم شرکت های هیوندای و کپکو را داده بود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای به ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی یک هزار مگاواتی زنجان 2 با سرمایه گذاری شرکت مپنا اشاره کرد و کلاس هر سه نیروگاه در دست ساخت را یک و با بالاترین فناوری موجود خواند.
قاضی زاده به قرارداد منعقد شده با شرکت پرشیان فولاد برای اجرای طرح توسعه 2 واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه اشاره کرد و فناوری مورد استفاده در آن را مطابق با آخرین تکنولوژی های روز برشمرد.
آثار برجام زمانی آشکار تر می شود که 500 نفر در سه نیروگاه ساخته شده با سرمایه گذاری 900 میلیون یورویی ارزی و 10 هزار میلیارد ریالی داخلی مشغول بکار شوند، سخنی که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان مطرح می کند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.