هدایت صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی خانواده های نیازمند ساکن در مناطق محروم از اولویت های مهم این نهاد در خدمت رسانی به جامعه هدف خود قرار دارد.
وی اظهار کرد: با استفاده از اعتبارات دولتی و کمک های مردمی 19 هزار و 992 مورد به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مناطق محروم در بخش های مختلف درسال 95 خدمت رسانی شده است.
صفری افزود: طبق آمارها، میزان خدمات ارائه شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساکن مناطق محروم استان در بخش های مختلف در سال گذشته بالغ بر 222میلیارد و 794 میلیون ریال بوده است.
وی بیان کرد: رویکرد اصلی این نهاد زمینه سازی برای خوداتکایی و استقلال اقتصادی خانواده های تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم است و در این ارتباط یک هزارو 313 طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر 108میلیارد و 39 میلیون ریال از محل منابع بانکی و تسهیلات صندوق امداد ولایت کمیته امداد طی سال گذشته ایجاد شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: بر این اساس برنامه پیش بینی شده برای ایجاد بخش اشتغال در مناطق محروم و روستایی این استان استان طی سال گذشته 200 طرح بوده است.
وی خاطرنشان کرد: هدف کمیته امداد از اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مناطق محروم زمینه سازی برای توانمندسازی این خانواده ها است که با فعالیت های انجام گرفته در این بخش برنامه عملیاتی این نهاد در حوزه اشتغال مددجویان روستایی درسال گذشته 656 درصد تحقق برنامه داشته است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیر مستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.