رئیس کل دادگستری استان زنجان، با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم جامعه، گفت: دهمین پرونده از لحاظ کثرت در استان، مربوط به اختلافات کارگری و کارفرمایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جعفر گلمحمدی رئیس کل دادگستری استان زنجان امروز پنج شنبه (1تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده‌های وارد شده به دادگستری ، اظهار داشت: ورودی خالص پرونده ها در سال گذشته بالغ بر 77 هزار پرونده بوده است که نسبت به سال قبل دارای افزایش 2 درصدی است.

گلمحمدی، با بیان اینکه شاهد افزایش 4 درصدی پرونده‌های کیفری و حقوقی بودیم، تصریح کرد: در این خصوص مجموع پرونده های به تفکیک شهری و روستایی حائز اهمیت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش پرونده های شهری، گفت: درصد پرونده های قابل سازش در سال گذشته بالغ بر 56 درصد بوده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، با بیان اینکه استان‌های مختلف نوع و گسترده پرونده های قضایی متفاوتی دارند، یادآورشد: 20 اتهام اول استان توهین به اشخاص، سرقت تعزیری و خرد، ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمات بدنی غیر عمدی تصادفی، تهدید ، تخریب را شامل می شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد افزایش 16 درصدی توهین به اشخاص و 40 درصد سرقت های خرد را در استان شاهد بودیم.

وی همچنین خبر از افزایش 20 درصدی ضرب و جرح داد و گفت: آستانه تحمل در استان زنجان پایین است.

گلمحمدی، با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم جامعه، گفت: اعسار از پرداخت بدهی و تقسیط بندی و پرونده‌های خانوادگی با موضوعات مختلف و دهمین پرونده از لحاظ کثرت اختلافات کارگری و کارفرمایی در استان است.

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به جمع آوری بالغ بر 4 میلیارد تومانی جشن گلریزان سالجاری گفت: در سالجاری نیر 30 نفر از این زندانیان آزاد شدند.

وی، دیدار قضات با زندانیان و ملاقات بالغ بر 6 نفر از اعضای خانواده زندانیانی که امکان مرخصی ندارند را از جمله اقدامات این مجموعه دراستان زنجان دانست و گفت: اقدامات زیادی با مشارکت دستگاه‌های مرتبط در حوزه های مختلف در استان انجام می شود .

گلمحمدی در پایان سخنان خود با اشاره به فرهنگ مطالبه گری از طرف مردم ، گفت: استان زنجان اولین استان در خصوص پرونده های صلح و سازش بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.