زعفر افشاری با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این صیادان خاطی، حوالی ساعت پنج صبح امروز حین صید ماهی در سد گلابر از سوی محیط بانان شهرستان ایجرود مشاهده و در دام گرفتار آمدند.
وی افزود: از این سه صیاد خاطی که غیربومی نیز بودند هفت قطعه ماهی کپور، 9 قطعه ماهی زردپر، 2 رشته تور دیواری به متراژ تقریبی یک هزار متر، 2 حلقه تیوپ و یک ثوب جلیقه نجات، کشف و ضبط و به منظور اعمال قانون پرونده ای نیز در این رابطه تشکیل شد.
افشاری با بیان اینکه صید غیرمجاز هر قطعه ماهی کپور 50 هزار ریال و ماهی زردپر یک میلیون ریال جریمه دارد اظهار کرد: این صیادان دستگیر شده در مجموع باید مبلغ 9 میلیون و 350 هزار ریال به عنوان ضرور و زیان به حساب محیط زیست واریز کنند.
وی ادامه داد: صیادان متخلف یقین بدانند در صورت دستگیری با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد تا از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز مورد مجازات قرار گیرند.
وی افزود: سدگلابر، تحت مدیریت شرکت آب منطقه ای زنجان است و ماموران مستقر این شرکت مدام در حال پایش سد هستند تا از صید ماهی جلوگیری کنند و در صورت اصرار متخلفان بر ادامه تخلف، محیط بانان را در جریان می گذارند تا طبق قانون نسبت به دستگیری آنان اقدام شود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.