زعفر افشار روز شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این صیادان خاطی، جمعه /22 اردیبهشت/ حین صید ماهی در سد گلابر از سوی محیط بانان شهرستان ایجرود مشاهده و در دام گرفتار آمدند.
وی با بیان اینکه این صیادان در قالب 2 گروه چهار و 2 نفره در حال صید ماهی بودند افزود: از گروه چهار نفری که غیربومی نیز بودند 40 قطعه ماهی کپور، پنج دستگاه لنسر، 9 عدد چوب ماهیگیری کاسی، کشف و ضبط و به منظور اعمال قانون پرونده ای نیز در این رابطه تشکیل شد.
افشار ادامه داد: از گروه 2 نفره نیز که بومی استان بودند 16 قطعه ماهی، یک دستگاه لنسر، 2 عدد چوب ماهیگیری کاسی و سه عدد قلاب ماهیگیری به دست آمد.
افشار با بیان اینکه صید غیرمجاز هر قطعه ماهی کپور 50 هزار ریال جریمه دارد اظهار کرد: این فصل از سال، به علت تخم ریزی ماهیان، هرگونه صید ماهی غیرمجاز است و با خاطیان برخورد خواهد شد.
وی افزود: صیادان متخلف یقین بدانند در صورت دستگیری با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد تا از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز مورد مجازات قرار گیرند.
افشار تصریح کرد: سدگلابر زنجان تحت مدیریت شرکت آب منطقه ای زنجان قرار دارد و ماموران مستقر این شرکت مدام در حال پایش سد هستند تا از صید ماهی جلوگیری کنند و در صورت اصرار متخلفان بر ادامه تخلف، محیط بانان را در جریان می گذارند تا طبق قانون نسبت به دستگیری آنان اقدام شود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.