امجد باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 2 صیاد خاطی که غیربومی هستند روز دوشنبه هفته جاری در حوالی روستای قمچقای، دستگیر و به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان ایجرود معرفی شدند.
وی اظهار کرد: محیط بانان شهرستان ایجرود، حین گشت و کنترل و پایش منطقه به یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکوک شده و آن را متوقف کردند و در بازرسی انجام شده یک رشته تور دیواری ماهیگیری به طول 350متر، یک دستگاه قایق تویوپی دست ساز و 2 عدد ماهی کپور کشف کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود در ادامه گفت :متخلفان دستگیر شده، غیر بومی بودند و پرونده تخلف آنان تنظیم و جهت رسیدگی قضایی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.
به گزارش ایرنا، روز جمعه /22 اردیبهشت/ نیز 6 صیاد متخلف حین صید ماهی در سد گلابر از سوی محیط بانان شهرستان ایجرود مشاهده و در دام گرفتار شدند.
این صیادان در قالب 2 گروه چهار و 2 نفره در حال صید ماهی بودند که از گروه چهار نفری که غیربومی نیز بودند 40 قطعه ماهی کپور، پنج دستگاه لنسر، 9 عدد چوب ماهیگیری کاسی، کشف و ضبط و به منظور اعمال قانون پرونده ای نیز در این رابطه تشکیل شد و از گروه 2 نفره نیز که بومی استان بودند 16 قطعه ماهی، یک دستگاه لنسر، 2 عدد چوب ماهیگیری کاسی و سه عدد قلاب ماهیگیری به دست آمد.
صید غیرمجاز هر قطعه ماهی کپور 50 هزار ریال جریمه دارد و در این فصل از سال نیز به علت تخم ریزی ماهیان، هرگونه صید ماهی غیرمجاز است و با خاطیان برخورد می شود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.