جمشید وفا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون انجمن ها و خیریه های حوزه سلامت بدون دخالت دولت فعالیت می کنند و در واقع هیچ نوع کنترل و نظارتی بر عملکرد، فعالیت ها و حتی هزینه کرد آنها وجود ندارد.
وی اظها کرد: این در حالی است، ساماندهی خیریه ها و حتی سازمان های مردم نهاد می تواند به پیشبرد بهتر برنامه ها و اهداف تعیین شده کمک فراوانی کند.
وفا خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که وجود دارد این است ، انجمن های خیریه حوزه سلامت و همچنین سازمان های مردم نهاد در مسیر و اولویت های دولت حرکت نمی کنند و از طرفی بین فعالیت آنها موازی کاری مشاهده می شود و این اقدام به نفع مردم نیست.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان زنجان ادامه داد: انجمن های خیریه حوزه سلامت، طی فرآیندی هیات مدیره تشکیل می دهند و در عمل بر فعالیت ها و تصمیمات بعدی نظارتی وجود ندارد.
وی بیان کرد: برخی از این انجمن های خیریه سلامت و سازمان های مردم نهاد مبالغ سرسام آوری را هزینه می کنند و در اغلب موارد با اولویت های تعیین شده دولت همسو نیست.
وفا افزود: متاسفانه انجمن های خیریه حوزه سلامت این مجمع را به رسمیت نمی شناسند و علاوه بر آن نبود نظارت های کافی و ارائه نکردن فعالیت عملکردی خود به مراکزی بالاتر از خود آن خیریه مشکلات را افزایش داده است.
مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان زنجان ادامه داد: اغلب انجمن های خیریه فعال در حوزه سلامت این استان که طی سال های گذشته با اخذ مجور لازم فعالیت خود را آغار کرده اند، در ارتباط با فعالیت کاری خود هیچ آماری به این مجمع ارائه نمی کنند.
وی اظهار کرد: راهکار ساماندهی انجمن خیریه حوزه سلامت و سازمان های مردم نهاد در این بخش ارائه لایحه از طرف هیات دولت است که تحقق این مهم می تواند به صدور مجوزهای لازم از وزارتخانه مربوطه را بیش از گذشته امکان پذیر کند.
وفا خاطر نشان کرد: مجمع خیرین سلامت این استان و حتی سطح کشور در ساماندهی انجمن ها و سازمان های مردم نهاد موفق عمل نکرده و این موضوع به نوبه خود مشکلات عدیده ای را موجب شده است.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون حدود 15 انجمن خیریه حوزه سلامت در این استان فعال هستند و فقط تعدادی از این انجمن ها با این مجمع تعامل خوبی دارند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.