به گزارش ایرنا، علی ربیعی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای ویژه توان یابان و معلولان جسمی و حرکتی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: در لایحه حمایت از معلولان که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده حقوق معلولان و وظایف دستگاه های مختلف و وزارتخانه های گوناگون در این زمینه افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه کیفیت زندگی معلولان باید ارتقا یابد اظهار کرد: فراهم کردن شرایط مناسب برای مهارت آموزی معلولان از دیگر رویکردهایی است که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت جدی دنبال می شود.
وی به تقسیم بندی انجام شده در حوزه معلولان اشاره کرد و گفت: قابلیت کار برای هر معلول تعریف شده و سازمان های مختلف سه درصد از سهمیه استخدامی خود را به معلولان اختصاص داده اند.
ربیعی با بیان اینکه آموزش معلولان توسط سازمان فنی و حرفه ای به صورت جدی از سال 1393 آغاز شده است افزود: معلولان بر اساس شرایطی که دارا هستند مهارت های لازم را فرا می گیرند و آماده شروع به کار در مشاغل مختلف می شوند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته حدود 30 هزار معلول با دریافت وام های خوداشتغالی وارد بازار کار شدند و دولت نیز با پرداخت حق بیمه معلولان شرایط جذب آنان در سازمان های مختلف را فراهم کرد.
وی گفت: سازمان بهزیستی با بودجه 17 هزار میلیارد ریالی به تنهایی نمی تواند خدمات مناسبی را به معلولان ارائه کند و در این زمینه خیرین باید بیش از گذشته کمک کنند.
ربیعی با بیان اینکه واگذاری برخی وظایف به سازمان های مردم نهاد از رویکردهایی است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می شود، افزود: خیرین در حوزه معلولان جسمی و حرکتی تاکنون بیش از 70 هزار میلیارد ریال کمک کرده اند.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.