به گزارش ایرنا، محمد محمدی روز سه شنبه در اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته پیگیری مناسب سازی در سایر روستاهای نمونه شهرستانهای این استان در حال انجام است.
وی اظهار کرد: مناسب سازی جامعه شهری و روستایی، برابری فرصت دسترسی به جامعه برای همه معلولین و سالمندان است که می تواند برای رسیدن به استقلال نسبی، عدالت اجتماعی و بازگشت افراد معلول به جامعه مثمر ثمر بوده و موجب کاهش اثرات معلولیت و شکوفایی و استقلال معلول شود.
محمدی، مناسب سازی معابر، محیط های شهری، ورودی ساختمان ها و بانک ها را از مهمترین اولویت های پیگیری ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی این استان ذکر کرد.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: تلاش می شود در جلسه آینده این ستاد نیز رییس شورای هماهنگی بانک ها دعوت شود چرا که معلولین برای ورود با بانک ها و استفاده از عابر بانک های سطح شهر با مشکلات عدیده ای چون غیر هم سطح بودن، نداشتن رمپ جایگاه A.T.M و نبود بالابر مواجه هستند.
وی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال نابینایان پس از تصویب علامت گویا در مراکز و مسیرهای پرتردد شهر نصب خواهد شد و این موضوع در راستای بهبود مناسب سازی شهری و در هر شهرستان بصورت متوالی توسط فرمانداران بررسی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 21 هزار نفر مددجو تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان زنجان هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.