محمد قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی به زنجان، مقرر شد با تکمیل خرید هواپیماهای منطقه ای ATR توسط کشور ایران پروازهای زنجان به تهران و بالعکس از فرودگاه زنجان با این هواپیماها انجام شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ظرفیت این هواپیما 70 نفر است با برقراری این پروازها استقبال قابل توجهی از سوی مسافران تهران خواهد شد.
مدیر فرودگاه زنجان گفت: هواپیماهای آی تی آر هواپیمایی 2 موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیما سازی فرانسوی - ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود.
قاسمی تاکید کرد: با کوچک کردن ظرفیت هواپیماهای زنجان به مشهد و برعکس از 160 نفر به 120 نفر نیز تعداد پروازها از 2 روز در هفته به سه روز افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، فرودگاه زنجان، یکی از فرودگاه‌های فعال ایران از نوع داخلی به شمار می رود که در مرکز استان زنجان واقع شده و هم اکنون در هفته چهار پرواز از زنجان به مشهد و برعکس انجام می شود.
این فرودگاه از سال 1390شروع به فعالیت کرده است که در زمان حاضر پروازهای فرودگاه زنجان به مقصد مشهد انجام می شود.
از سال 79، پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان آغاز شده است و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تبدیل فرودگاه زنجان به مرز هوایی اردیبهشت 91 نیز نخستین پرواز خارجی به مقصد عربستان برای انجام حج عمره انجام شد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.