حبیب الله عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه از امروز برای ثبت نام واحدهای تولیدی، طرح های نیمه تمام و واحدهای معدنی فعال شده است.
وی یادآورشد: واحدهای متقاضی دارای مشکل تامین نقدینگی، می توانند در این سایت ثبت نام و مشکل خود را مطرح کنند.
عباسی اظهار کرد: تاکنون هیچ سقف زمانی برای ثبت نام در این سامانه تعیین و اعلام نشده است و متقاضیان می توانند به همان آدرس سامانه بهین یاب behinyab.ir مراجعه کنند.
رییس اداره طرح و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات بر اساس موضوع دستورالعمل، بنگاه های کوچک و متوسطی است که اغلب مشکل نقدینگی دارند، از لحاظ ظرفیت تولید دانش فنی، توان مدیریت، بازار و مشکلی که مانع از راه اندازی مجدد یا افزایش تولید شود، ندارند و دریافت این تسهیلات منجر به راه اندازی سریع و ایجاد اشتغال شود.
وی خاطر نشان کرد: سقف این تسهیلات برای واحدهای کوچک زیر 50 نفر کارکن 10 میلیارد ریال و برای واحدهای متوسط با 50 تا 100 نفر کارکن 20 میلیارد ریال است.
عباسی ادامه داد: برای واحدهای بزرگ تولیدی تاکنون دستورالعملی صادر نشده است.
وی نرخ سود تسهیلات را 18 درصد و زمان بازپرداخت را یک ساله اعلام کرد.
سامانه بهین یاب برای نخستین بار مرداد سال گذشته به مدت 2 برای ثبت نام واحدهای تولیدی کوچک و متوسط متقاضی فعال شد.
سال 95 از طریق سامانه بهین یاب برای 361 واحد تولیدی کوچک و متوسط در این استان 2 هزار و 830 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
سال گذشته در سطح کشور 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده بود که سهم زنجان از آن چهار هزار و 430 میلیارد ریال بود، امسال دولت برای کل کشور تسهیلات 200 هزار میلیارد ریالی را بدون لحاظ هیچ سقفی برای استان ها در نظر گرفته است.
3001
تهیه و انتشار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.