به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی،  محمود دلپسند اظهار داشت: سال گذشته در جهت حمایت از واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال بیش از 60 میلیون تومان اعتبار تزریق‌شده که امیدواریم در سال جاری بتوانیم به این روند سرعت بیشتری ببخشیم تا موضوع اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه حمایت از تولید و ایجاد اشتغال از اولویت‌های اصلی مقام معظم رهبری در سال جاری است لذا در این راستا مهم‌ترین اقدامات بخش دولتی برای عملیاتی کردن این شعار را تشریح کنید، افزود: چند سالی است که مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای دارند که البته دولت نیز برنامه‌هایی را در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی را در حال پیگیری دارد.

دلپسند در ادامه بیان کرد: در سال گذشته پیگیری موضوع اقتصاد مقاومتی با ایجاد زیرساخت‌ها، تشکیلات و سازوکارهای اجرایی، هدف‌گذاری و شناسایی پروژه‌ها در دستور کار قرارگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث‌های اقتصاد مقاومتی هم دولت و هم مردم نقش اساسی و محوری دارند، خاطرنشان کرد: نقش دولت در فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم به لحاظ ایجاد بسترهای قانونی، حمایتی، تسهیلگری، تأمین منابع مالی، رفع مشکلات اداری و اولویت‌بندی بخش‌های اقتصاد مقاومتی است.

دلپسند با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی بدون حضور مردم امکانپذیر نیست، تصریح کرد: دولت تنها نقش تسهیلگری را دارد بنابراین مردم متناسب با ظرفیت و توانمندی‌های خود باید وارد کار شوند و این در حالی است که باید مجهز به دانش فنی، اطلاعات به‌روز و تولید کالاهای باکیفیت نیز باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی نیز در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چگونه می‌توان سرمایه‌های جذب‌شده را تبدیل به رونق و اشتغال کرد، افزود: در مقوله سرمایه‌گذاری با جذب اعتبارات دولتی در زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری داخلی، سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین کاهش نرخ بهره‌های بانکی می‌توان به رونق و ایجاد اشتغال دست یافت.

محمود دلپسند خاطرنشان کرد: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی از مجموع 11.3 میلیارد دلار مجوز سرمایه‌گذاری صادرشده، سهم خراسان شمالی 30 درصد است که امیدواریم به‌زودی عملیاتی شود.

وی همچنین در تشریح فعالیت‌های دولت در بخش اقتصاد مقاومتی نیز اظهار داشت: توجه به تولید تأثیر مستقیمی در ایجاد اشتغال خواهد داشت لذا برای عملیاتی کردن این موضوع اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی برای سال جاری، حمایت از واحدهای نیمه فعال است و در وهله بعدی حمایت از پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا می‌باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 617993
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.