به گزارش ایرنا ماشاء الله نعمتی عصر چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان لرستان در محل فرمانداری دورود افزود: پیش بینی سرمایه گذاری در شهرستان دورود در سال جاری هفت هزار و 690 میلیارد ریال است که در مقایسه با سال گذشته رشد 100 درصدی دارد.
وی بیان کرد: در سال های گذشته و به ویژه سال 95 در حوزه کشاورزی برای احداث شبکه های آبیاری و قطره ای شهرستان دورود 230 میلیارد ریال هزینه شد.
نعمتی گفت: پارسال با بهره برداری و راه اندازی از ایستگاه پمپاژ روستای بنک آباد 313 هکتار از اراضی دیم در منطقه با هزینه ای افزون بر 60 میلیارد ریال به آبی تبدیل شد.
وی افزود: در حوزه باغبانی در سال جاری احداث شهرک گلخانه در سطح 160 هکتار در 2 فاز پیش بینی شده و استعلام های آن نیز اخذ شده است که طبق اظهارات مدیرعامل شهرک های گلخانه ای استان لرستان مناقصه آن انجام خواهد شد.
فرماندار دورود بیان داشت: در سند اشتغال سال جاری در شهرستان دورود نزدیک به 68 درصد از سهم ریالی سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن می باشد که این طرح ها در رأس برنامه های اقتصاد مقاومتی شهرستان گنجانده شده اند.

** لزوم پیگیری دستگاه های اجرایی در خصوص طرح های اشتغالزایی
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: صندوق توسعه ملی از طریق بانک های عامل به 332 طرح برای ایجاد اشتغال در روستاهای شهرستان دورود تسهیلات پرداخت می کند.
مجید کیان پور افزود: ادارات کل لرستان، دستگاه های اجرایی در شهرستان را ملزم به پیگیری در خصوص ارائه این طرح ها کنند تا از این فرصت برای توسعه روستاها به خوبی استفاده شود.
وی تاکید بر مشخص شدن این 332 طرح اظهار کرد: مدیران پای کار باشند و با یک برنامه زمان بندی دقیق نحوه هدف گذاری و همچنین موانع آنها را مشخص کنند.
وی با تأکید بر راه اندازی واحدهای راکد دورود گفت: تلاش ها در این خصوص به علت بهره بالای بانک ها به نتیجه نمی رسد که این مهم نیازمند همکاری بانک ها است.

** امسال 110 طرح راکد و نیمه فعال در دورود نیاز به سرمایه در گردش دارند
ئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان نیز در این نشست گفت: در سال 96 سند اشتغال در شهرستان دورود با سیاست اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.
محمدرضا صفی خانی افزود: تعداد 110 طرح راکد و نیمه فعال در شهرستان دورود پیش بینی شده است که نیاز به سرمایه در گردش دارند؛ امیدواریم امسال با تزریق منابع مالی این طرح ها به سرانجام برسند.
وی بیان کرد: همچنین تعداد 11 طرح در دورود با 60 درصد پیشرفت و اشتغال 242 نفر وجود دارد که تا پایان امسال با تزریق منابع مالی راه اندازی می شوند.
وی افزود: یکی از طرح های ملی بازسازی و نوسازی صنایع سنگ در دورود است که با بررسی های صورت گرفته تعداد تعداد 30 واحد سنگبری در دورود قابلیت احیا و راه اندازی مجدد را دارا می باشند.
3022
خبرنگار: میلاد باقری ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.