رسول بیات شامگاه پنجشنبه در جلسه هماهنگی همایش و ترویج گیاهان دارویی افزود: صادرات و درآمدزایی در بحث گیاهان دارویی در کشور بیشتر معطوف به کاشت و کشت زعفران است و اقتصاد حوزه گیاهان دارویی مغفول مانده است.
وی یادآورشد: این در حالی است که اقتصاد حوزه گیاهان دارویی نیاز به توجه جدی دارد، به ویژه آنکه این مبحث با موضوع اقتصاد مقاومتی مرتبط است و باید برای تحقق آن برنامه ریزی و تلاش کرد.
بیات اظهار کرد: انجمن گیاهان دارویی نهاد صنفی، معتبر و مورد تایید در حوزه گیاهان دارویی خواهد بود که باید کوشید با ایجاد هماهنگی های لازم، نقاط ضعف و قوت را یافته و به سمت پیشرفت در این حوزه حرکت کرد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: همچنین می توان با کمک دهیاری ها و با توجیه اقتصادی مناسب، روستاییان را به سمت کاشت و کشت گیاهان دارویی سوق داد.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت استان و شهرستان زنجان در بخش گیاهان دارویی بسیار بالاست و انجمن گیاهان دارویی می تواند با جلب همکاری نهادهای مرتبط به نتایج مطلوبی دست یابد.
بیات ادامه داد: سلامت مردم خط قرمز ماست و به حتم ساماندهی عطاری ها از این به بعد جزء برنامه های ما خواهد بود و مباحثی چون آموزش و کنترل را در این بخش به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.
لازم به ذکر است همایش گیاهان دارویی شهریور ماه امسال در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.
3001
تهیه و انتشار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.